26. 3. 2016 09:35    Rubrika: Krátké zprávy    Autor: Viktor Péder

Recenze jsou pro nákup elektroniky naprosto klíčové, říká výzkum Seznam.cz

Notebooky, telefony, tablety, foto a další elektronika, jedno mají společné: naprostá většina těch, kdo je nakupují na internetu, se rozhoduje podle recenzí ve spotřebitelských médiích, orientovaných na příslušnou oblast. Recenze před nákupem v těchto kategoriích hledá 76,8 % nakupujících. Z tohoto podílu se jimi nechalo ovlivnit 96,8 %. Jde přitom hlavně o muže – mezi nakupujícími zde představují 80 %. Vyplývá to z výzkumu společnosti Seznam.cz a dat z portálu Zboží.cz.

Recenze jsou pro nákup elektroniky naprosto klíčové, říká výzkum Seznam.cz

Pří výběru počítače (notebooku) četlo recenzi 82% dotázaných. 42,4 % dotázaných říká, že recenze ovlivnila jejich nákup zcela zásadně – vlastně se podle ní rozhodli, které zboží vyberou. 52% nakupujících recenze pomohla „nasměrovat“. Ani ostatní kategorie ale nezaostávají, recenze zásadně ovlivňuje nákupní rozhodnutí u mobilů ze 41,6 %, ostatní elektorinka 50,4%. To koresponduje s tím, jak především muži zboží v těchto kategoriích vybírají – více než polovina jich říká, že na internet jdou v situaci, kdy přibližně vědí, co chtějí, ale konkrétní produkt v příslušné kategorii si teprve vyberou.

„Shrnuto a podtrženo, téměř deset z deseti nakupujících, hlavně mužů, před nákupem vyhledává recenze,“ říká Milan Šmíd, manažer služby Zboží.cz, a doplňuje: „Pro notebooky je vedle Vánoc hlavní sezonou jaro, kdy jsou na trh uváděny nové modely, o tablety se Češi zajímají mnohem častěji se začátkem školního roku.“

V přehledu jsou využita data Seznam.cz ze služby Zboží.cz z let 2014 a 2015 a z výzkumu na reprezentativním vzorku 1 437 lidí uskutečněném prostřednictvím dlouhodobého projektu Seznam.cz Výzkumník.

Pokud hledáte vhodný notebook, podívejte se na naše recenze notebooků.


| Diskuse | Krátké zprávy
Sdílej: