RECENZE: Acer Aspire 5745DG - 3D notebook za dostupnou cenu

18. 1. 2011 07:00    Rubrika: Recenze    Autor: Jakub Larva

Zajímavým přírůstkem řady Aspire 5745 je 15,6'' notebook s přívlastkem 'D'. Toto písmeno označuje přítomnost technologie 3D, konkrétně NVIDIA 3D Vision. Za doporučenou koncovou cenu jen kousek přes 20 000 Kč bez DPH si zákazník domů přinese poměrně výkonný notebook s 120Hz displejem a 3D aktivními brýlemi. V této recenzi se dočtete nejen o notebooku jako takovém, ale i o použité 3D technologii a její uplatnění v praxi.

Acer Aspire 5745DG - 3D notebook za dostupnou cenu

Základní popis

Notebook Acer Aspire 5745DG je další variantou modelové řady 5745 - minulý měsíc jsem tu recenzoval model Aspire 5745P s dotykovým displejem. Šasi a design obou modelů je prakticky totožný a proto ho nebudu znovu podrobně popisovat a budu se zaměřovat především na rozdíly ve výbavě a především na samotnou 3D technologii, kterou nabízí.

Notebook je opět oděn do decentního designu a provedení. Kombinace černé barvy a temně šedé nevypadá vůbec špatně a stydět by se za tento notebook nemusel ani manažer. Šasi stejně jako tělo je z tvrzených plastů a manipulace s ním je celkem bezproblémová. O tom, jaké neduhy levnějšího provedení se časem projeví, lze jen spekulovat, a tomu bych se raději vyhnul. Na první pohled však nemám velké obavy, že by notebook časté přenášení nemohl zvládnout. Ve víku notebooku je kromě 120Hz displeje umístěna také webkamera a infračervený port pro komunikaci s aktivními brýlemi. Spodní části notebooku dominuje velká klávesnice s numerickým blokem. Při zkoumání jednotlivých stran notebooku narazíme na průměrnou nabídku konektorů, z které vybočuje pouze vetší množství USB portů, konkrétně čtyři. Nechybí HDMI ani VGA rozhraní. Na pravé straně se kromě tří ze čtyř USB portů nachází také dvouvrstvá DVD vypalovací mechanika. Baterie notebooku vyčnívá směrem dolů a vytváří tak mírný náklon notebooku, což přispívá k ergonomii při psaní, ale lehce ubírá na mobilitě.

pohled zepředu pohled zezadu pohled zleva pohled zprava pohled shora pohled zespoda

Notebook je s přihlédnutím k ceně a výbavě zpracován co do designu a provedení celkem dobře. Nejedná se sice o žádný extra odolný notebook, ale vzhledem k cílové skupině, kterou jsou spíše běžní domácí uživatelé než často cestující lidé, není tento fakt tak zásadní.

Od lepší úrovně mobility děli Aspire 5745DG vyšší hmotnost a vystupující baterie. Přesto si dovedu představit, že si tento notebook člověk vezme občas do práce, ke kamarádům či na dovolenou. Notebook váží 3 kilogramy a jeho rozměry jsou 379 x 250 x 32,9 mm.

Klávesnice a ovládací prvky

Klávesnice je prakticky totožná jako u minule testovaného Aspire 5745P. Ploché klávesy nejsou sice mým favoritem, ale díky dostatečným rozestupům se s nimi pracuje celkem dobře. Jediná větší výtka patří směrovým klávesám. Vzhledem k tomu, že notebook je určen mimo jiné i na hraní her, očekával bych, že tyto klávesy budou větší. Naštěstí je tu zmíněný numerický blok, na který lze ovládání případně přemapovat. Velká část funkcí je ovládána pomocí kombinace Fn a F kláves. Mimo klávesnici v horní části nalezneme vypínací tlačítko s decentním modrým podsvícením a dvě klávesy napravo. První vysouvá DVD mechaniku a na druhou lze naprogramovat spuštění libovolného programu.

Klávesnice je díky přítomnosti numerické části vhodná i pro kancelářské využití a oproti klasické klávesnici jí tak mnoho nechybí. Rozložení i volba velikosti jednotlivých kláves je celkem rozumná. S touchpadem Synaptics se pracuje také vcelku standardně s malou výtkou k vyšší tuhosti obou tlačítek.

pracovní plocha detail klávesnice

Hlavní HW parametry

3D technologie vyžaduje o něco vyšší výkon nežli běžné zobrazení a Acer v tomto případě notebook oproti dotykovému modelu vybavil silnějším procesorem Intel Core i5-460M taktovaným na 2,53GHz. Pomocí změny násobiče je CPU schopné pracovat v rozmezí 1,2 GHz a 2,8 GHz v režimu Turbo Boost. K tomu přičtěme 3 MB L3 Cache, až čtyři výpočetní vlákna díky Hyper-Threadingu a máme tu celkem slušně výkonný notebook, který si snadno poradí s kompresí videí či renderingem v 3D programech.

specifikace čipu

Single-Thread mód (zatíženo jen jedno jádro)

• Test výpočtů s pevnou řádovou čárkou: 40 129
  • Test výpočtů s pohyblivou řádovou čárkou: 17 731

Multi-Thread mód (zatížena obě jádra)

• Test výpočtů s pevnou řádovou čárkou: 95 245
  • Test výpočtů s pohyblivou řádovou čárkou: 63 428

Cinebench 9.5

• Rendering (Single CPU): 594
  • Rendering (Multiple CPU): 1 259
  • Multiprocessor Speedup: 2.12

Cinebench R10

• Rendering (Single CPU): 3 743
  • Rendering (Multiple CPU): 8 580
  • Multiprocessor Speedup: 2.29

Windows 7 - CPU

• Index dle počtu operací za vteřinu: 6,9

Procesor nabízí lehce nadprůměrný výkon a s rezervou zvládne aplikace ať již multimediální, kancelářské či výpočetně náročnější.

Úložný prostor pro data zajišťuje pevný disk Western Digital Scorpio s 640 GB a rychlostí 5400 otáček za minutu. Z hlediska výkonu je to spíše úspornější disk s nižší spotřebou, hlučností, ale také přenosovou rychlostí. Osobně bych jako uživatel do budoucna uvažoval o nahrazení výkonnějším modelem.

Paměti RAM má notebook dost a to především kvůli výkonnější grafické kartě. Ta je totiž schopná si kromě vlastní alokovat další paměť ze systémové RAM. 4 GB operační paměti jsou proto nutností. Celková kapacita je složená ze dvou 2GB modulů, které lze vyměnit po sundání víka na spodní straně notebooku.

• HWiNFO32 (měří přenosovou rychlost při čtení z cache): 115,55 MB/s
  • HD Tach (měří skutečnou průměrnou přenosovou rychlost při čtení): 72,3 MB/s
  • Průměrná přístupová doba: 18,4 ms
  • Windows 7 - Index přenosové rychlosti: 5,9

V pravé části notebooku je umístěna DVD mechanika se schopností zápisu na dvouvrstvá média. Jedná se o běžnou výbavu této cenové kategorie. Bohužel s přihlédnutím k faktu, že je notebook vybaven technologií 3D, musím konstatovat, že je to málo. Filmy ve 3D jsou oficiálně dostupné jen ve formě Blu-ray médií ve verzi 3D. Pokud se tedy s notebookem budeme chtít na takovéto filmy dívat (i když je jich dostupných aktuálně pouze pár), a že to za to stojí, musíme investovat další peníz do externí Blu-ray mechaniky. Určitě bych proto uvítal, kdyby i za cenu vyšší pořizovací ceny Blu-ray mechaniku notebook již obsahoval. Tady tedy uděluji první větší mínus.

Další parametry naleznete v tabulce na konci článku.
Naměřené výkony a grafy jsou dostupné ve výkonových testech.

Displej a 3D grafika

Technologie 3D je v oblasti IT a televizorů známá už pár let, přesto jsme se s ní mohli doposud setkat jen okrajově. V poslední době se však tato technologie v podobě 3D televizorů a počítačů o kus více přiblížila běžným uživatelům. Ruku v ruce za to můžou nižší pořizovací náklady a také pomalu ale přesto rostoucí podpora těchto technologií ze strany výrobců her a filmových producentů. Abychom blíže porozuměli této tématice, je nutné zmínit principy stereoskopie. Simulování hloubky obrazu lze docílit ošálením zraku tak, že každému oku dodáme ten samý obraz ale s odpovídajícím rozdílem v jeho poloze. Pokud si cvičně zakryjeme střídavě jedno a druhé oko, můžeme si všimnout, že obě oči vnímají obraz v trošku jiné poloze. Tudíž pokud promítáme obraz na monitoru či televizi s oběma verzemi obrazu a zajistíme, aby každé oko vidělo jen jednu z verzí, obraz rázem nabude na hloubce. V praxi se toho dá docílit několika variantami. První rozlišuje mezi obrazy pomocí jejich zbarvení a následným odfiltrováním pomocí barevně tónovaných brýlí. Nejznámější jsou brýle s jedním červeným a jedním modrým sklem. Podobně funguje také druhá varianta, kdy je na displej aplikována speciální fólie, která rozloží obraz na sudé a liché řádky, které jsou očím rozděleny pomocí brýlí s polarizačním filtrem. Třetí a také nejdražší varianta spočívá v kombinaci monitoru s dvojnásobnou či vyšší frekvencí (například 120 Hz) a speciálních aktivních brýlí, které jsou vybaveny skly s tekutými krystaly. Díky vyšší frekvenci jsou ve stejnou chvíli zobrazovány obě varianty obrazu. Bez brýlí tak vidíme obraz s „duchy“. Brýle řízené infrasenzorem pak mezi těmito obrazy střídavě přepínají u obou očí pomocí zatmívání skel. Výsledkem je obraz v plném rozlišení a bez barevných zkreslení, jako například u dvoubarevných brýlí. I tato technologie má však svá úskalí.

Použití nejnovější verze stereoskopické 3D technologie vyžaduje pro svůj provoz dvě věci, a to bez ohledu na to, jestli se jedná o televizi či PC. První je monitor se zobrazovací frekvencí alespoň 120 Hz a druhou jsou aktivní brýle, schopné přepínat obraz pro obě oči. V případě notebooku či PC je navíc nutné připočíst výkonnější grafickou kartu, která především ve hrách zajistí plynulé zobrazení s dostatečným fps.

Díky použité 3D technologii NVIDIA 3D Vision si můžete vychutnat nejen filmy, ale i hry či fotografie v plně prostorovém zobrazení. Po přepnutí do celoobrazového zobrazení se monitor přepne do 3D režimu, poté stačí nasadit brýle a z monitoru je rázem okno, za kterým se rozehraje skutečné prostorové divadlo. V některých případech obraz vystupuje i směrem k divákovi a nabídne tak nevšední zážitek. Nutno podotknout, že tento typ zobrazení nemusí některým lidem vyhovovat a pokud je to možné, doporučil bych si před zakoupením tuto technologii někde vyzkoušet. Jsou lidé, kterým z tohoto obrazu po chvíli začnou bolet oči či se necítí příliš dobře. Dojem z obrazu hodně připomíná klasické 3D obrázky, u kterých je nutné uvolnit oči, abychom obrazec viděli. U této technologie se příliš snažit nemusíme, ale pokud si oči neporadí se zaostřením, můžou po čase začít bolet.

Přibalené 3D brýle jsou přímo od NVIDIA a nesou také její barevné provedení. Po nasazení jsem nabyl dvou dojmů, první je příjemný v tom, že na rozdíl od barevně tónovaných brýlí s těmito není okolí nijak zkreslené a teoreticky se tak můžete normálně pohybovat a vnímat okolí. Druhý dojem, který se záhy dostavil, byl nepříjemný tlak v oblasti nad ušima. V tomto místě jsou ramínka ohnuta směrem k hlavě a v mém případě to posléze znamenalo nutnost brýle na chvíli odložit. Pro lidi s větším obvodem hlavy tedy příliš pohodlné nejsou, přitom by stačilo, kdyby výrobce ramínka tolik neohýbal. Ve večerních hodinách s umělým osvětlením si všimneme další nevýhody, kterou jsou blikající světla. Evidentně je to způsobeno rozdílnými frekvencemi mezi brýlemi a osvětlením domácnosti. Pokud bychom sledovali 3D film s výraznějším osvětlením, může být blikání velmi nepříjemné. Na druhou stranu pokud je osvětlení jen mírné nebo dostatečně daleko, tento efekt se většinou neprojeví. Brýle jsou vybavený vlastním akumulátorem, který s přehledem vydrží déle než tříhodinový film. Pokud by se po delším používání vybily, stačí připojit USB kabílek, přibalený k brýlím. Ten se připojuje do levého ramínka. V tomto místě se nachází také aktivační tlačítko a dioda pro signalizaci zapnutí a stavu nabíjení baterie. Tlačítko má také jednu speciální funkci. Při sledování filmů se skla lehce zatmí a ztíží případnou orientaci na klávesnici. Pro tento případ můžeme kromě sundání brýlí podržet také zmíněné tlačítko a dočasně tak brýle vypnout.

Grafická karta NVIDIA GeForce GT 425M s 1 GB vlastní paměti, rozšířitelnou až na 2747 MB díky TurboCache, se stará o zobrazení 3D obrazu díky přítomnosti technologie NNVIDIA 3D Vision. Výstupním zařízením je 15,6“ displej s LED podsvícením a frekvenci zobrazení 120 Hz. Displej má nativní rozlišení 1366 x 768 pixelu, což je sice spíše průměr, ale i tak na něm 3D filmy a hry vypadají velmi pěkně.

V praxi je možné ve 3D sledovat tři druhy materiálů. Filmy, hry a fotografie. Technologie je sice schopná simulovat 3D i z 2D záznamů, ale v praxi platí, že nejlepších výsledků dosáhneme, pouze pokud je záznam pořizován s ohledem na použití ve 3D. Mluvíme tedy o 3D kamerách či fotoaparátech. Ty se pomalu ale jistě začínají na trhu objevovat a věští budoucnost, kterou se možná bude grafika vyvíjet.

Filmů ve 3D zatím není mnoho, ale především u nových titulů se již počítá s novou technologií záznamu. Příkladem jsou například filmy Avatar či Resident Evil: Afterlife. Tyto filmy vypadají na Acer Aspire 5745DG skutečně pěkně. Prostorový dojem umocňuje zážitek a obraz ožívá dalším rozměrem. Nevýhodou v oblasti filmů jsou dva fakty. Prvním je, že 3D tituly vychází na Blu-ray médiích a Aspire 5745DG není vybaven mechanikou pro čtení těchto optických disků. Druhým neduhem je fakt, že filmů je momentálně jen pár což lehce kompenzuje nabídka zajímavých dokumentů, které 3D technologii také využívají.

Hry jsou velmi zajímavou oblastí už jen proto, že teoreticky podporují 3D zobrazení všechny. V praxi je však otázka kompatibility sporná, jelikož s některými tituly fungují brýle velmi pěkně a jindy jsou chyby v grafickém zobrazení tak výrazné, že hru hrát nelze. Vyzkoušel jsem hry jako například Unreal Tournament 2003, FlatOut2, Heroes of the Might and Magic 5, Modern Warfare či Burnout Paradise. Automobilové hry fungují celkem pěkně na například v Burnout Paradise si tak můžete vychutnat různé triky a bouračky v novém rozměru. FlatOut je starší hra a chyby v kompatibilitě již byly více než patrné. Příjemným překvapením byl Unreal Tournament, který byl na toto zobrazení jak dělaný. Hra byla velmi plynulá a zobrazení nevykazovalo žádné vyloženě nepříjemné prvky. Podstatný fakt u her je, že co není 3D – čili popisky, zaměřovač, stavový panel apod. zůstávají na úrovni displeje a 3D objekty se propadají za něj. V případě zaměřovače u 3D je tak nutné přepnout na speciální verzi zaměřovače, kterou zprostředkovává přímo rozhraní NVIDIA. S klasickým zaměřovačem ve hře byste měli vážný problém se zaostřením. Ve strategiích, které využívají 2D popisky objektů či postav tak vyvstává problém, že popisek zůstává v popředí, zatímco postava za ním je dál. Rozdíl v hloubce ostrosti je v takovémto případě natolik velký, že bez dodatečné úpravy 3D zobrazení není hra příliš hratelná. Celkově mě 3D zobrazení ve hrách příjemně překvapilo, nicméně celková kompatibilita a občasná nestabilita ve hrách, která zapříčinila i pád systému, na celkovém dojmu trochu ubrala.

Fotografie ve 3D nastiňují, že v budoucnu by se touto cestou mohl způsob záznamu běžně ubírat. Představa, že by kompaktní fotoaparáty byly technologií 3D běžně vybaveny a snímky z dovolené by později znovu ožily doma na 3D monitoru, zní moc pěkně. Prozatím jsou 3D fotoaparáty stále drahé a moc jich není. Existuje však databáze 3D fotografií, kterou si můžete stáhnout a zjistit, co nás v budoucnu zcela jistě čeká.

pohled přímo displej zboku v úhlu 45st

displej v úhlu 135st displej v úhlu 45st

V současné době se 3D technologie teprve začíná dostávat mezi běžné uživatele a zároveň probíhá výzkum nových postupů, jak 3D obrazu dosáhnout co nejjednodušeji a bez zbytečných omezení. Není tedy jasné, jakou cestou se 3D zobrazení v tomto a příštím roce bude ubírat. Pomocí notebooku Acer Apire 5745DG si však tento zážitek můžeme dopřát již teď.

specifikace čipu

Testy 3D Mark

• 3DMark 2001(3D): 25 233 (6037)
  • 3DMark 03(3D): 17 001 (4503)
  • 3DMark 05(3D): 13 010 (7644)
  • 3DMark 06(3D): 7525 (4116)

Windows 7 - grafika

• Index výkonu grafiky pro rozhraní Aero: 6,6
  • Index výkonu grafiky pro 3D herní grafiku: 6,6

Stalker: Call of Pripyat

(1366x768, EFD Light, Medium)

Stalker: Call of Pripyat – 3D Vision

(1366x768, EFD Light, Medium, 3D)

Všechny grafické testy byly spuštěny zároveň i ve 3D módu. Jelikož nejsou 3D Marky na toto zobrazení stavěny, berte výsledky v závorce spíše s rezervou. Dokazují alespoň, že kompatibilita napříč technologiemi Shader Marky a DirectX je velmi rozdílná a že zobrazení ve 3D znatelně zatěžuje grafické jádro. Přesto byly hry jako Burnout Paradise, Unreal Tournament 2003 či dokonce Modern Warfare hratelné i s 3D brýlemi sice v odpovídajícím rozlišení, ale zato s dostatečnou plynulostí.

Celkově nabízí grafická karta slušný výkon, podporu DirectX 11 a především NVIDIA 3D Vision. Poradí si s většinou her, krom nejnovějších titulů, kde je nutné úroveň detailů snížit.

Více o grafických kartách viz Grafické karty pro notebooky

Multimédia

Z hlediska multimédií nabídne notebook zážitek především při sledování filmů. Pro zobrazení 3D titulů je však třeba stáhnout zdarma program NVIDIA 3D Vision Video Player, který toto zobrazení podporuje. Alternativou může být placená verze Cyberlink Power DVD 10, jenž nabízí mnohem více funkcí než základní NVIDIA Player. O zvukovou stránku se starají dva reproduktory nad klávesnicí s označením Dolby Home Theater a Virtual SurroundSound. Bez ohledu na tyto popisky je tu fakt, že notebookové reproduktory zpravidla nijak nenahradí stolní reproduktory či hi-fi a pro optimální zvukový dojem je lepší využít externí soustavu. Audio konektor navíc disponuje S/PDIF rozhraním a je tedy možné připojit například prostorový dekodér, který si s digitálním signálem nejlépe poradí.

foto
pro plnou velikost klikněte na obrázek

Zabezpečení

Zabezpečení nabízí testovaný Aspire spíše jen lehce standardní. Pomocí BIOSu je možné nastavit supervizor heslo, power-on heslo po spuštění PC a také heslo pro pevný disk. Pro domácího uživatele tedy víc než možná v praxi využije.

Chlazení a provozní hluk

Chlazení notebooku ústí na levé zadní straně a ve většině případů je jen nepatrně slyšitelné. Především v nízké zátěži zvládá uchladit notebook s větší rezervou a práce na klíně nepředstavuje překážku. Navíc díky vyšší baterii vzniká mezi nohami a notebookem dostatečný prostor pro proudění vzduchu. Nevýhodou je však to, že vzhledem k hmotnosti notebooku a tvaru baterie po několika minutách začíná baterie nepříjemně tlačit do nohou a bez ohledu na teplotu notebook končí opět na stole.

hodina provozu - mírná zátěž

• touchpad = 32,6°C (pravý)
  • levá strana pod klávesnicí = 32,2°C
  • pravá strana pod klávesnicí = 32,3°C
  • klávesnice vlevo = 31,0°C
  • klávesnice vpravo = 30,5°C
  • spodek maximum = 33,1°C (vpředu uprostřed)
  • výdech chlazení = 32,4°C
  • napájecí adaptér = 33,6

hodina provozu - vysoká zátěž

• touchpad = 33,9°C (pravý)
  • levá strana pod klávesnicí = 34,7°C
  • pravá strana pod klávesnicí = 32,8°C
  • klávesnice vlevo = 38,1°C
  • klávesnice vpravo = 34,9°C
  • spodek maximum = 39,2°C (levá zadní část)
  • výdech chlazení = 52,0°C
  • napájecí adaptér = 45,6°C

teplota okolí při měření: 22,6°C

Teplota v zátěži stejně jako hlučnost dosahuje standardních hodnot a nemám k nim žádné výhrady. Naopak vzhledem k výkonné kartě zvládá chlazení udržet teplotu nízko celkem efektivně.

Baterie

Jak jsem již zmínil, baterie vyčnívá a vytváří tak ergonomicky natočenou pracovní plochu a zároveň zlepšuje nasávání na spodní straně. Jedná se o devítičlánkovou baterii s kapacitou 8400 mAh. Na tu vydržel notebook v našem standardním testu zapnutý 3 hodiny a 15 minut. Pokud bychom se s notebookem dívali na 3D film, vydrží notebook 2 hodiny a 23 minut, což je déle, než většina filmů trvá. Z hlediska výdrže tedy celkem příjemný lehký nadstandard.

Příkon notebooku

• Celkový příkon při nízkém výkonovém vytížení = 21 W
  • Celkový příkon při nízkém výkonovém vytížení (nabíjení) = 49 W
  • Celkový příkon při maximálním výkonovém vytížení = 67 W
  • Celkový příkon při maximálním výkonovém vytížení (nabíjení) = 97 W
  • Celkový příkon vypnutého notebooku (nabíjení) = 30 W

BIOS

BIOS nenabízí krom zmíněného zabezpečení žádné pokročilé možnosti nastavení sytému. Uživatel se musí smířit jen s nastavením režimu bootování a výběrem změnou priority disků.

Příslušenství

K notebooku jsou papírové krabičce přibaleny aktivní 3D brýle od společnosti NVIDIA. Škoda jen, že v balení chybí pouzdro nebo alespoň textilní pytlíček pro případ, že bychom se s notebookem vydali na cesty a nechtěli si brýle poškodit.

Jako operační systém slouží Windows 7 v 64-bitové verzi Home Premium. Kromě několika Acer utilit a podpory 3D rozhraní je systém prost dalších zbytečných trial verzí programů což hodnotím velmi kladně.

Ceny a záruka

Testovaná konfigurace je dostupná za doporučenou koncovou cenu 22 075 Kč bez DPH (26 490 Kč s DPH). Jiné konfigurace v současné době nejsou dostupné. Podle specifikace výrobce jsou však vyráběny také verze s procesory Intel Core i3-330M, i7-620M či dokonce i7-840QM, o jejich dostupnosti u nás však žádné informace zatím nemáme.

Závěr

3D technologie je u nás stále novinkou, jelikož stále není hromadně rozšířená. Pořizovací cena notebooku s aktivními 3D brýlemi je však u Acer Aspire 5745DG dostupná i běžnému uživateli. Podpora ze strany výrobců her a filmových producentu zatím není nijak valná, přesto pokud vás tato technologie zajímá a nudí vás běžný obraz, je tento notebook příležitostí jak do této oblasti proniknout. Budoucnost 3D filmů a her je nepopíratelná a dokonce i erotický průmysl už do této oblasti se svou produkcí také pronikl. Pokud si Aspire 5745DG koupíte a 3D technologii příliš nevyužijete, zbude vám alespoň vcelku výkonný notebook využitelný všemi členy rodiny.

Klady a zápory

+ 3D obraz
+ výkon
+ cena (na poměry 3D notebooku)

- chybí Blu-ray mechanika pro 3D filmy
- horší ergonomie 3D brýlí

* Test výdrže baterie se provádí krátkým zápisem na HDD každých 30sec. Po celou dobu činnosti je zapnutý displej notebooku. Takováto zátěž přibližně odpovídá souvislé práci s běžnými dokumenty (čtení a tvorba dopisů, tabulek atp.). Test je vždy ukončen při 3% energie baterie, kdy dojde k bezpečnému vypnutí notebooku. Stejný způsob zátěže je používán na všechny notebooky testované v redakci NOTEBOOK.cz.

Foto galerie Acer Aspire 5745DG

Podrobnější parametry pořízené programem HWiNFO32 naleznete v souboru HWiNFO32.zip

Technická data