Někteří zákaznící IBM se obávají podpory v budoucnu
15. 12. 2004 00:00 Rubrika: Krátké zprávy Autor: Josef Šonka
Prodejem své PC divize udělala IBM čáru přes rozpočet mnoha zákazníkům; časopis Computerworld mezi nimi udělal malý průzkum aby zjistil, jak se na prodej tváří. Někteří z nich jsou toho názoru, že přechod pod čínskou společnost Lenovo nic nezmění na kvalitě služeb, hardwaru ani servisu; ozývá se však spousta hlasů, obávajících se opaku.
Například Sidney Soberman, technologický ředitel H.W. Wilson Co. a dlouholetý zákazník IBM tvrdí, že současné notebooky jsou bezporuchové, tak v blízké budoucnosti bude tento trend mít sestupnou tendenci.
Jistý ředitel softwarového vývoje, který si nepřál být jmenován, zase řekl, že organizace "bude muset začít uvažovat vážněji o jiných dodavatelích, např. Dellu". Jedná se údejně o organizaci s více než 600 počítači.
Vicepresident globálních IT technologií společnosti MasterCard Ronald Steinbruegge, plánoval zase sjednotit veškerou IT techniku dle serverů - IBM. Nyní vážně uvažuje o změně tomto návrhu.
Oproti tomu Jim Prevo z Green Mountain Coffee Roasters Inc. naopak neočekává žádné podstatné změny v kvalitě nebo servisu a celá firma zůstává bez obav u notebooků IBM ThinkPad.
Otázkou především bude, jak zajistí Lenovo servis svých notebooků. Po dobu pěti let by dle smlouvy měl zůstat standard servisu a služeb stejný, jako tomu bylo doposud. Po té je to již v rukou čínské společnosti ...