Korejští výrobci chtějí větší podíl trhu notebooků
19. 12. 2004 00:00 Rubrika: Krátké zprávy Autor: Josef Šonka
Zatím jsou ve stínů svých kolegů z "nedalekého" Tchaiwanu, ale i jim se silně zvyšují prodeje a s nimi i smělé plány do budoucna. Výrobci z Jižní Koreje ukazují, že i s nimi se musí počítat; jména značek, pod kterými si Evropan představí spíše elektroniku do kuchyně začnou možná i u nás být synonymem pro velikého výrobce notebooků. Jedná se totiž o značky Samsung, LG a TriGem.
Zatímco Tchaiwanské značky naprosto dominují světu notebooků, Korejci se soustředí na výrobu svých vlastních značek. Konkurence a přetahovaná o tržní podíly mezi těmito výrobci narůstá prý zejména v Číně, Severní a Střední Evropě (!) a Jižní Americe. Korejci doufají, že se jim již brzy podaří v některých oblastech dohnat tchaiwanské lídry, jako Asus nebo Acer.
Prodejci z Tchaiwanu a Jižní Korei: 2004/2005 plánované dodávky notebooků pod vlastní značkou (v tisících) | ||||
Prodejce | 2004 | 2005 | Největší odbytiště | Současná posice / status |
Acer | 3,200-3,500 | 5,000 | celkově | Pátý největší prodejce |
Evropa | # 1 v 3Q 2004 s 18.2% podílem trhu | |||
Ostatní oblasti | # 4 v Asii a Pacifiku v 3Q 2004 a # 3 na Středním Východě a v Africe v 2Q 2004. | |||
Asustek | 1,200 | 2,000 | celkově | # 10 |
Čína | # 6 v 3Q 2004 | |||
Tchaiwan | # 1 v 2Q 2004 s 30% podílem trhu | |||
Ostatní oblasti | # 4 ve Střední a Východní Evropě, # 1 v Rusku, a # 2 v Rumunsku | |||
BenQ | N/A | 250-300 | Tchaiwan a Čína | - |
Samsung | 350-400 | N/A | Asie-Pacifik | # 8 v 3Q 2004 a # 1 v Jižní Korei s 35% podílem trhu |
Střední a Východní Evropa | # 10 v 2Q 2004 s 3% podílem trhu | |||
LG | >150 | 400 | Ukrajina | # 9 v 2Q 2004 |
Jižní Korea | soupeří se Samsungem | |||
TriGem | 250-300 | >500 | USA | # 8 společně se značkou Averatec |
Ostatní oblasti | # 3 v Jižní Korei a prodává notebooky zn.Sotec v Japonsku |
zdroj: DigiTimes