Korejští výrobci chtějí větší podíl trhu notebooků

19. 12. 2004 00:00    Rubrika: Krátké zprávy    Autor: Josef Šonka

Zatím jsou ve stínů svých kolegů z "nedalekého" Tchaiwanu, ale i jim se silně zvyšují prodeje a s nimi i smělé plány do budoucna. Výrobci z Jižní Koreje ukazují, že i s nimi se musí počítat; jména značek, pod kterými si Evropan představí spíše elektroniku do kuchyně začnou možná i u nás být synonymem pro velikého výrobce notebooků. Jedná se totiž o značky Samsung, LG a TriGem.

Zatímco Tchaiwanské značky naprosto dominují světu notebooků, Korejci se soustředí na výrobu svých vlastních značek. Konkurence a přetahovaná o tržní podíly mezi těmito výrobci narůstá prý zejména v Číně, Severní a Střední Evropě (!) a Jižní Americe. Korejci doufají, že se jim již brzy podaří v některých oblastech dohnat tchaiwanské lídry, jako Asus nebo Acer.

Prodejci z Tchaiwanu a Jižní Korei: 2004/2005 plánované dodávky notebooků pod vlastní značkou (v tisících)

Prodejce

2004

2005

Největší odbytiště

Současná posice / status

Acer

3,200-3,500

5,000

celkově

Pátý největší prodejce

Evropa

# 1 v 3Q 2004 s 18.2% podílem trhu

Ostatní oblasti

# 4 v Asii a Pacifiku v 3Q 2004 a # 3 na Středním Východě a v Africe v 2Q 2004.

Asustek

1,200

2,000

celkově

# 10

Čína

# 6 v 3Q 2004

Tchaiwan

# 1 v 2Q 2004 s 30% podílem trhu

Ostatní oblasti

# 4 ve Střední a Východní Evropě, # 1 v Rusku, a # 2 v Rumunsku

BenQ

N/A

250-300

Tchaiwan a Čína

-

Samsung

350-400

N/A

Asie-Pacifik

# 8 v 3Q 2004 a # 1 v Jižní Korei s 35% podílem trhu

Střední a Východní Evropa

# 10 v 2Q 2004 s 3% podílem trhu

LG

>150

400

Ukrajina

# 9 v 2Q 2004

Jižní Korea

soupeří se Samsungem

TriGem

250-300

>500

USA

# 8 společně se značkou Averatec

Ostatní oblasti

# 3 v Jižní Korei a prodává notebooky zn.Sotec v Japonsku

zdroj: DigiTimes

Krátké zprávy

Diskuse