Na efekty Longhornu s DirectX 9 grafickou kartou

16. 8. 2004 00:00    Rubrika: Krátké zprávy    Autor: Josef Šonka

Dle vyjádření společnosti ATi bude k zobrazení plných efektů nového grafického rozhraní v nadcházejícím operačním systému Microsoftu s kódovým označením Longhorn zapotřebí minimálně grafické karty hardwarově podporující standard DirectX 9. Až doposud jste mohli mít ve svém PC téměř cokoliv, na výkonu a technologiích v podstatě nezáleželo. Rozhraní bylo 2D a staral se o něj procesor vašeho počítače. Tomu chce Microsoft trochu ulehčit a zároveň přidat spousty efektů, jako jsou různě průhledná okna a pod.; proto je nové rozhraní 3D a bude ho vykreslovat (podobně, jako je tomu ve hrách) především grafická karta.

Na efekty Longhornu s DirectX 9 grafickou kartou

Problém je, že například v noteboocích jsou grafické karty podporující DirectX 9 stále ještě tak trochu bílé vrány - většina notebooků na grafický výkon prostě stavěna není a narozdíl od stolních PC zde také většinou není možný nějaký upgrade (naštěstí půjde Longhorn také v "compatibility" módu bez efektů, ale provozovatelném i na horším grafickém hardwaru). Blíží se tedy doba, kdy i na běžnou práci (nejen na hry nebo 3D gafiku) bude potřeba v PC výkoné grafické karty...

Longhorn má zatím nejasný termín vydání, dříve jak na konci roku 2005 se ho asi nedočkáme.

Krátké zprávy

Diskuse