Velké značky stále více "melou" konkurenci

28. 12. 2005 03:47    Rubrika: Krátké zprávy    Autor: Josef Šonka

Pětice největších značek notebooků poprvé za poslední roky překoná 70% podílu na trhu. Trend směřuje tímto směrem již delší dobu a nůžky mezi velikými a malými výrobci se stále více rozevírají, i když se Intel již několik let marně snaží prosadit své neznačkové notebookové klony. V roce 2004 měla Top-5 60% trhu, v tomto roce se počítá s 67% a na příští rok se počítá s 71%. V počtech kusů se jedná o 55 miliónů notebooků z předpokládaných 78 miliónů. Do Top-5 patří tyto společnosti:

1) Dell (18,6% trhu, 14-15 miliónů kusů)
2) HP (16% trhu, 12-13 miliónů)
3) Acer (14.1% trhu, 11 miliónů)
4) Toshiba (11.2%, 8.5-9 miliónů)
5) Lenovo (10.6%, 8-8.5 miliónů)

Největšího úspěchu dosáhl Acer (z 10.9% na 14.1%), podíl ostatních výrobců víceméně stagnuje.

zdroj: DigiTimes


| Diskuse | Krátké zprávy