Acer, Dell a HP se již zaměřují na tržní podíl IBM
19. 1. 2005 00:00 Rubrika: Krátké zprávy Autor: Josef Šonka
Supi již krouží s vidinou kořisti - i tak by se dala popsat situace, ke které (logicky) dochází v těchto dnech: společnost IBM nedávno oznámila <a target=_blank href="http://notebook.cz/__/,clanky,kratke-zpravy,2004,041208-IBM,index.html">prodej svojí divize notebooků a osobních PC čínské firmě Lenovo</a> a konkurence (především v podání Aceru, HP a Dellu) se již silně soustředí na získání maxima z tržního podílu, který po IBM zůstane - pokud si ho Lenovo neudrží.
Acer se chystá bodovat především v USA, zatímco HP již na Tchaiwanu odstartovalo reklamní kampaň, ve které zdůrazňuje, že "notebooky HP jsou značkou, která skutečně pochází z USA". Dell se mezitím chystá rozšířit nabídku svých notebooků o 12.1" modely (určené především na trh v USA) a nízkonapěťové tenké 12.1" modely pro Asii a Pacifik. Tyto řady jsou přitom zaměřeny přímo na převzetí pozic po noteboocích IBM ThinkPad X-series. Dell dokonce v propagačním sdělení klientům na Tchaiwanu prohlašuje, že "IBM již není".