Microsoft pracuje na integraci fyziky do DirectX
23. 6. 2006 03:35 Rubrika: Krátké zprávy Autor: Branislav Brna
Microsoft plánuje integrovat podporu hardwarové akcelerace fyziky do své nové verze DirecX. Svědčí o tom starý inzerát na stránkách společnosti, ve kterém se hledají programátoři právě pro rozhraní fyzikální akcelerace. Z inzerátu dále vyplívá, že akcelerace fyziky bude probíhat pomocí grafických karet a ne přes specializovaný hardware nebo vícejádrové procesory.
Hardwarová akcelerace fyziky je po hardwarové akceleraci grafiky dalším milníkem na cestě za realistickými počítačovými hrami. To si uvědomilo hned několik společností a proto představili své vize jakým způsobem fyzikální jevy počítat. Nvidia na to jde pomocí dvou grafických karet zapojených do SLI, kde jedna karta bude obstarávat výpočty pro grafiku a druhá výpočty pro fyziku. ATI chce fyziku počítat podobně jako Nvidia pomocí grafických karet jen s tím rozdílem, že její řešení vyžaduje až tři grafické karty, přičemž dvě karty jsou zapojené do CrossFire se starají o grafiku a jedna karta se stará o fyziku.
Společnost Ageia se rozhodla jít poněkud jinou cestou a pro výpočty fyziky ve hrách uvedla specializovanou kartu. Tato karta je momentálně jako jediná z uvedených řešení dostupná pro trh.
S tímto přístupem největších firem na trhu by jsme se brzy mohli dostat do situace, kdy desktopy výkonnostně opět získají náskok před notebooky, které je nyní prakticky dohnaly. Uvidíme, jak frekventovaná budou různá mobilní řešení v oblasti akcelerace fyziky; vzhledem k tomu, že výrobci stále neberou notebooky jako herní zařízení, tak pravděpodobně nebudou mít hráči s notebooky zrovna na růžích ustláno.