Uživatelé el.bankovnictví České spořitelny pozor na podvodný email!

12. 10. 2006 05:50    Rubrika: Krátké zprávy    Autor: Josef Šonka

Nový phishing (podvodný email/způsob snažící se vylákat z uživatele jeho privátní informace) si vzal na mušku tentokrát uživatele on-line bankovnictví České spořitelny - služby Servis 24 a pokouší se využít jeho poněkud diskutabilní výchozí (nejnižší) úrovně zabezpečení.

Internetem se šíří email, jehož pisatelé se vydávají za klientské centrum České spořitelny a nabádají uživatele, aby se v rámci zlepšení zabezpečení svého elektronického přístupu k účtu přihlásili do aplikace Servis 24 a zapnuli rozšířené zabezpečení.

Odesílatelem však není Česká spořitelna a odkaz v emailu (do redakce dorazil s předmětem "Ceska sporitelna - Pozor! Nove bezpecnostni standardy.") směřuje na úplně jiný server (namísto názvu serveru dokonce pouze IP adresu, která je navíc umístěna v Asii). Zde jsou stránky s designem Servisu 24, rozšířené o další položku v přihlašovací sekci - ta po uživateli dokonce chce zadání Bezpečnostního kódu, pokud používá rozšířené zabezpečení.

Uživatelé, kteří sem zadají své přístupové údaje, se pochopitelně nedostanou na stránky České spořitelny, ale pouze dobrovolně odevzdají plná práva k ovládání svého bankovního účtu neznámým osobám (jejichž záměr je zřetelný)!!!

screenshot
Srovnání podvodné stránky (vlevo) a originální (vpravo).
Pro zvětšení klikněte na obrázek.

Krátké zprávy

Diskuse