Značkové notebooky rostou na úkor klonů
5. 3. 2007 12:39 Rubrika: Krátké zprávy Autor: Martin Švejda
Podle průzkumu International Data Corporation 85 procent trhu s notebooky zabírá deset nejvýznamnějších značek a to takto: HP 20.7%, Dell 14.2%, Acer 13.2%, Toshiba 10.1%, Lenovo 7.5%, Fujitsu/Fujitsu Siemens 5.2%, Sony 4.2%, ASUS 4.1%, Apple 3.9%, Gateway 2.0%. Zbývajících 15% je zastoupeno především napodobujícími značkami, tzv. klony.
Procentuální podíl "klonových" značek je zhruba poloviční oproti prvnímu čtvrtletí roku 2005. Z toho je patrné, že zákazníci při rozhodování jaký notebook pořídí, stále více kladou důraz na značku. To poněkud kazí plány Intelu na masové rozšíření jím propagovaných VBI notebooků.