Značkové notebooky rostou na úkor klonů

5. 3. 2007 12:39    Rubrika: Krátké zprávy    Autor: Martin Švejda

Podle průzkumu International Data Corporation 85 procent trhu s notebooky zabírá deset nejvýznamnějších značek a to takto: HP 20.7%, Dell 14.2%, Acer 13.2%, Toshiba 10.1%, Lenovo 7.5%, Fujitsu/Fujitsu Siemens 5.2%, Sony 4.2%, ASUS 4.1%, Apple 3.9%, Gateway 2.0%. Zbývajících 15% je zastoupeno především napodobujícími značkami, tzv. klony.

Značkové notebooky rostou na úkor klonů

Procentuální podíl "klonových" značek je zhruba poloviční oproti prvnímu čtvrtletí roku 2005. Z toho je patrné, že zákazníci při rozhodování jaký notebook pořídí, stále více kladou důraz na značku. To poněkud kazí plány Intelu na masové rozšíření jím propagovaných VBI notebooků.

Krátké zprávy

Diskuse