Intel přidává HW podporu Vertex Shader 3.0 pro GM965

21. 8. 2007 04:53    Rubrika: Krátké zprávy    Autor: Branislav Brna

Společnost Intel začátkem tohoto měsíce vydala novou verzi ovládačů pro svá integrovaná grafická řešení Intel Graphics Media Accelerator (GMA), které je možné nalézt v čipsetech (např. Q963, G965, 945G) včetně mobilního GM965. Na tom by samozřejmě nebylo nic světoborného, nicméně kromě standardních oprav a ladění výkonu přidal Intel do této verze (s označením 14.31) ovladače také vylepšenou (dle Intelu hardwarovou) podporu Vertex Shader 3.0, kterou doposud tyto karty nedisponovaly.

Intel přidává HW podporu Vertex Shader 3.0 pro GM965

Majitelé notebooků se zmíněným chipsetem si tak podle slov jednoho s vývojářů Intelu budou moci užít hry jako Battlefield 2, Battlefield 2142, CoD 2, Elder Scrolls: Oblivion and Ghost Recon v ,,akceptovatelném“ počtu snímku za vteřinu (fps). Kromě těchto her, které až doposud nebylo možné na těchto integrovaných grafických řešeních hrát právě kvůli chybějícím hardwarově akcelerovaným vertex shader výpočtům, by mělo také dojít i k nárůstu výkonu u starších her – což má například v případě hry Far Cry za následek 1.5-2x větší framerate.

Podle vyjádření Intelu bylo možné přidání hardwarové podpory pouze pomocí nového ovladače možné díky výhodám architektury unifikovaných shaderů těchto čipů, kdy stačí vhodné naprogramování řízení Vertex Shaderu. Ovladač je zatím dostupný ve verzi pro operační systémy Windows XP a Windows 2000, brzy se můžeme také těšit na verzi pro Windows Vista.

Krátké zprávy

Diskuse