Acer zavádí strategii více značek

12. 10. 2008 02:03    Rubrika: Krátké zprávy    Autor: Filip Hanzel

Již dávno jsou pryč doby, kdy výroba notebooků byla parketou pouze několika málo výrobců, kteří každý používali jednu, maximálně dvě značky. Trhy se mění a požadavky potenciálních zákazníků ve vzrůstajícím konkurenčním prostředí rostou neuvěřitelným tempem. Z notebooků se stala široce dostupná komodita, která není určena jen movitým lidem. Dnes si laptop může dovolit opravdu téměř každý.

Acer zavádí strategii více značek

Z výše uvedeného důvodu roste rovněž potřeba dokonalejší segmentace (rozdělení) trhu, protože každá uživatelská skupina klientů požaduje jiný druh notebooku – business třídy, hráčské mašiny, studentské laptopy, UMPC,... Způsob použití notebooku rovněž určuje použité materiály a především pak cenu.

Tyto důvody přiměly v nedávné době značku Acer, aby využila takzvanou „víceznačkovou strategii“, která neznamená nic jiného, než že jeden producent IT vyrábí pod několika svými značkami. Cíl „víceznačkové strategie“ je jasný – zabránit překrývání jednotlivých označení a zajistit dobrou komunikaci se zákazníkem.

Určitě jste již slyšeli o některých firmách, které patří pod zmiňovaný Acer, tedy Packard Bell, Gateway a eMachines. Každá z těchto značek má svou vlastní identitu, zákazníky, kteří jí věří a také svou filozofii.
\xA8
Acer je kupříkladu zacílen z velké části na spotřebitelské trhy. Jeho notebooky patří mezi levnější s dobrým poměrem cena:užitná hodnota. V horní části výrobkového portfolia však najdeme i kusy velmi drahé a vysoce kvalitní.

Značky Gateway a Packard Byly vždy synonymem módy a trendů. Zaměřují se především na uživatele, kteří berou přenosný počítač jako součást svého životního stylu a před výpočetním výkonem dávají přednost designu, přenositelnosti a jednoduchému ovládání.

Cílovou skupinou výrobků značky eMachines jsou naopak ti, kteří nemají moc vysoké nároky na notebook obecně. Stačí jim jednoduše vybavený, avšak velmi levný notebook.

Dle mého názoru můžeme v blízké budoucnosti očekávat „víceznačkovou strategii“ u stále více výrobců, kteří se touto cestou budou snažit odlišit od konkurence a co nejvíce rozšířit pole své působnosti.

Zdroj: Tisková zpráva společnosti Acer

Krátké zprávy

Diskuse