Microsoft chystá akceleraci Direct3D pomocí CPU
1. 12. 2008 01:57 Rubrika: Krátké zprávy Autor: Jakub Pavlis
Součástí příštího operačního systému od Microsoftu, pojmenovaného jako Windows 7, bude i WARP10 technologie, která umožní běh Direct3D shader model 10 a 10.1 i na CPU (hlavních procesorech). Například v náročné 3D hře Crysis dosahuje při nastavení 800 x 600 a nízkých detailech WARP10 s Core 2 Quad 5,69 FPS (snímků za sekundu). Intel GMA X4500 v totožném nastavení zvládne pouze 5,17 FPS.
Microsoft se tak snaží přiblížit DirectX10 rozhraní a aplikace i počítačům s pomalými, a nebo žádnými 3D akcelerátory. Smysluplnost testu však může trochu pokulhávat - pro něj byl v Microsoftu použit výkonný procesor Intel se čtyřmi jádry. Potíž neleží v tom, že i silné procesory pracují velice pomalu, ale že počítače vybavované takovými součástkami většinou mají i dedikované grafické karty, které si s podobnými úkoly poradí lépe. Navíc se od Windows 7, které mají základy podobné současným Vistám, očekávají vysoké nároky na hardware, a tak tato technologie jen těžko pomůže slabým počítačům s integrovanými grafikami.
Zdroj: www.theinquirer.net