Červnové změny u Apple
7. 7. 2009 00:34 Rubrika: Krátké zprávy Autor: Filip Hanzel
Výrobkový mix společnosti Apple se skládal ze dvou hlavních produktových řad. K domácímu využití byl určen MacBook, se svým 13palcovým panelem, bílým plastovým tělem a cenovkou okolo 21 000 Kč v zahraničí. Naopak pro náročnější "profesionální" klientelu byl určen MacBook Pro s kovovým designem. Ten byl dostupný v 15 a 17palcových variantách, avšak cenovka přesáhla v přepočtu 30 000 Kč.
Apple v roce 2008 inovoval MacBook použitím nového hliníkového těla, nicméně společně s vysokou zaváděcí cenou, která se v podstatě nelišila od konečné. Apple si však uvědomuje dopady krize a pro jistotu nechalo v prodeji i plastový MacBook v bílém provedení. Ve finále tedy zde byly 3 MacBooky – jeden plastový, dva zbylé pak z kovu. Všechny nicméně cílily na stejnou zákaznickou skupinu.
V lednu 2009 se odehrála mírná modernizace bílého MacBooku, která však snížila frekvenci procesoru z 2,1 na 2,0 GHz. Smyslem tohoto kroku bylo stanovit startovací výkonovou hranici 2,0 GHz pro všechny hliníkové modely. Jako kompenzaci dostal bílý model stejnou grafickou základnu (integrovanou GeForce 9400M) jako jeho kovové provedení. "Základní" MacBook tedy nabízel podobné parametry jako jeho dražší sourozenec.
Apple očividně nechce omezit prodeje tohoto modelu, ale potřebuje udělat jasno ve svých řadách.
Hliníkový MacBook byl proto "povýšen do hodnosti MacBook Pro". To znamená, že plastový model je zase jediným představitelem střední třídy pro spotřebitele. Jednoduše řečeno, celá výrobní řada v oblasti notebooků je u Apple tam, kde byla před 12 měsíci.
Otázkou zůstává, zdali se k podobně matoucím krokům bude "jablečný gigant" vracet častěji, nebo zachová stávající uspořádání.