Lenovo chce zaměřit 80% prodeje na mobilní zařízení
13. 3. 2010 01:50 Rubrika: Krátké zprávy Autor: Bořek Kuzník
Společnost Lenovo předpokládá, že do pěti let bude převážná část prodejů zaměřena na mobilní internetová zařízení. Uvedl to šéf společnosti Lenovo Yang Yuanging. Dále poznamenal, že Thinkpady a IdeaPady již převažují prodej stolních počítačů a že do 3 až 5 ti let by měli mobilní zařízení Lenovo pokrýt 70-80% prodeje. Jedná se zejména o smartphony, ale zahrnují se zde i hybridní zařízení jako IdeaPad U1 (tablet/notebook) a smartbooky Skylight.

Hlavní strategií firmy bude proniknutí na relativně malé trhy, jako je střední Asie, Latinská Amerika a východ Evropy. Dalším krokem bude soustředění strategie “protect and attack“ na upevňování pozice v Číně.
Tento přístup staví Lenovo do příme konkurence se stálými soupeři jako je společnost Acer a HP, ale také se společnostmi, se kterými Lenovo v posledních letech zatím moc nesoupeřilo (Apple a HTC). Lenovo totiž před nedávnem představilo svůj zajímavý dotykový smartphone Ophone O1 a LePhone. Navíc Lenovo představilo model U1, jenž bude nejspíš přímo konkurovat iPadu a tabletům od HTC.