Microsoft uvedl DirectX 12
1. 4. 2010 05:55 Rubrika: Krátké zprávy Autor: Josef Šonka
Softwarový gigant Microsoft dnes uvedl novou verzi svého akceleračního rozhraní s označením DirectX 12. Dle Microsoftu přinese nová verze DirectX mnohem větší požitek a vtažení do děje jak u hráčů her, tak i třeba při sledování filmu. "V tomto ohledu je DirectX 12 opravdu revoluční" prohlásil Samuel Brock, šéf vývoje DirectX, před novináři. Po stránce grafiky přebírá DirectX 12 technologie od svého předchůdce – najdeme zde tedy technologie jako DirectCompute či Tessalace (více viz náš článek <a target=_blank href="http://notebook.cz/clanky/technologie/2010/directx-11">"DirectX 11- o krok blíže realitě"</a> ).
Onoho většího zatažení do děje hodlá Microsoft docílit nikoliv lepšími grafickými efekty či 3D obrazem, ale útokem na počítači dosud nepoznamenaný smysl – čich. "Člověk nevnímá svět kolem sebe pouze zrakem a sluchem", poznamenal Brock. A jak má novinka fungovat? Stejně, jako je dnes v notebooku či počítači přítomna grafická karta, která dělá výpočty 3D obrazu, a nebo zvuková karta, starající se o zvukové výstupy, bude přítomen další kus hardwaru: kapsle s chemickými látkami, jejichž smísením v přesném poměru je počítač schopen vyprodukovat nepřeberné množství zápachů a vůní. Rozdíl bude pouze v tom, že do grafické a zvukové karty nemusíte dokupovat bombičky s ingrediencemi.
Microsoft již řadu měsíců spolupracuje na vývoji Stinkceleratoru, jak se nové zařízení zatím nazývá, s předními výrobci hardwaru. Stinkceleratory se budou prodávat ve verzích pro PCI do desktopových PC, ExpressCard/54 pro notebooky a chystá se i kompaktní USB verze.
Za jak dlouho se nové technologie dočkáme není dosud jisté; vzhledem k dnešnímu datu dost možná nikdy.