Lenovo mezi pěti nejznámějšími značkami
19. 3. 2012 20:17 Rubrika: Krátké zprávy Autor: Viktor Péder
Podle výzkumu agentury Perfect Crowd, se Lenovo zařadilo mezi 5 značek výrobců notebooků a počítačů, které si zákazníci v České republice nejčastěji spontánně vybaví. Podle průzkumu o značce, který proběhl v lednu letošního roku, celkové povědomí o značce Lenovo mezi českými zákazníky dosahuje téměř 70 %.
„Po uvedení řady IdeaPad jsme se zaměřili primárně na oslovení tzv. „net-generation“, tedy studentů a mladé online generace, kteří jsou otevřeni novým značkám. V roce 2010 došlo k rychlému nárůstu znalosti značky Lenovo u mladších respondentů ve věku 15 - 26 let na 73 %, mezi muži ve věku 15 - 26 dokonce až téměř na 90 %,“ říká Robert Janásek, marketingový manažer společnosti Lenovo pro Českou republiku. „Poslední výzkumy ukazují, že mezi mladšími lidmi dnes značku Lenovo zná 8 z 10 respondentů.“
V uplynulém roce se výrazně zvýšila znalost značky i mezi respondenty ze středních a vyšších věkových skupin a také mezi ženami, kde se znalost značky v porovnání s rokem 2010 zdvojnásobila a dosáhla 61 %.
„V loňském roce jsme naše portfolio doplnili o celou řadu modelů v atraktivních designech a barvách, čehož jsme samozřejmě využili i při komunikaci. Za zmínku stojí například růžové notebooky IdeaPad Z370 nebo edice netbooků řady S s květinovým designem,“ doplňuje Robert Janásek.
Recenze:
Lenovo IdeaPad S205 - pěkně do růžova
Úspěch v průzkumu zaznamenala značka Lenovo také z hlediska nákupních preferencí. Známost značky ještě nutně nemusí znamenat, že daný spotřebitel uvažuje o koupi této značky. Z hlediska poměru mezi tím, kolik zákazníků značku zná a kolik by si ji potenciálně zakoupilo, se Lenovo umístilo mezi třemi nejlépe hodnocenými výrobci notebooků a počítačů. Většina respondentů hodnotí notebooky značky Lenovo jako kvalitní a důvěryhodné, striktně opačný názor zastávají pouhá 2 % spotřebitelů.
„Těší nás pozitivní výsledky tohoto průzkumu, neboť jdou ruku v ruce s růstem prodejů našich produktů v České Republice“, říká Petr Toman, generální ředitel lokální pobočky Lenova.
Výzkum, který pro Lenovo zpracovala agentura Perfect Crowd na reprezentativním vzorku 500 obyvatel ČR na cílové skupině 15 - 50 let, přinesl i další zajímavá zjištění. Výpočetní technika je dnes již běžným spotřebním zbožím – 89 % respondentů vlastní nebo používá notebook, 79 % uživatelů deklaruje, že jejich notebook je mladší než 2 roky. V nejbližších 6 měsících si pak hodlá nový notebook zakoupit 27 % respondentů a nejčastěji do něj plánují investovat mezi 10 až 15 000 Kč.