Celosvětové prodeje notebooků dle značek a velikosti odhaluje výzkum
21. 10. 2014 12:00 Rubrika: Krátké zprávy Autor: Jan Konvalina
V třetím čtvrtletí roku 2014 Digitimes (Tchaiwanský IT-ekonomický deník se zdroji přímo u výrobců notebooků a jejich dodavatelů) odhadlo, že se vyrobilo a dodalo na trh více než 45 milionů notebooků. To je nárůst 6,4% čtvrtletně a 2,6% ročně.
HP představuje 21% z celkových dodávek, následuje Lenovo (20,9%), Dell (12,5%), Acer (9,7%), Apple (8,5%), ASUSTeK Computer (8,3%) a Toshiba (6,2%), uvádí Digitimes.
ODM dodavatelé z Tchaj-wanu z toho dodali 81,77% notebooků, což znamená 39,958 milionu kusů. Dvě třetiny všech notebooků na světě vyrobyly pro všemožné značky dvě společnosti - Quanta Computer (34,6%) a Compal Electronics (32,2%).
Za zmínku ještě stojí rozložení modelů podle úhlopříček.
- 8,2% jsou menší, než 12ti palcové notebooky
- 2,9% klasické 12ti palcové modely
- 13% pro 13ti palcové modely
- 22,7% 14ti palcové modely
- 47,2%, tedy největší část, stále patří 15ti palcům
- zbylých 6,1% zabraly 16ti palcové a větší modely.
Zdroj: digitimes.com