Rozhovor: Pavel Matyáš - Country Manager Verbatim

1. 3. 2012 06:04    Rubrika: Komerční sdělení

Pavel Matyáš je novým Country Manager společnosti Verbatim pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko. Před tím působil ve společnosti Epson. Jaké jsou jeho úvahy, představy a cíle do dalších let?

Rozhovor: Pavel Matyáš - Country Manager Verbatim

Pane Matyáši, od 1. listopadu 2011 pracujete jako Country Manager ve společnosti Verbatim. Jaké byly Vaše první měsíce?

Do společnosti Verbatim jsem nastoupil po pětiletém působení ve firmě Epson Europe B.V., kde jsem zastával pozici Retail Account Managera pro Českou republiku a Slovensko. Vzhledem k plynulému přechodu a množství práce nebyl čas nad tím ani přemýšlet. Z mého hlediska je takový začátek nejlepším řešením, jak být rychle "v obraze". Nicméně díky dobré podpoře od mých nových kolegů to pro mě bylo mnohem snazší.

Od roku 1969 Verbatim sehrává vedoucí roli ve vývoji technologie pro ukládání dat. V regionu, kde působím, je Verbatim coby značka úložných řešení velmi dobře znám, o čemž jsem měl možnost se sám přesvědčit již během prvních měsíců. Kromě toho firma loni vstoupila rovněž na trh LED osvětlení, kde nabízí širokou škálu svých produktů. Společnost Verbatim se postupně mění na firmu vlastnící více značek. Jsem hrdý na to, že nesu zodpovědnost za tak velké portfolio značek v rámci svého regionu - mezi něž se řadí: Verbatim (datová úložiště), Freecom (datová úložiště), Wenger (brašny pro notebooky) a v budoucnu rovněž Cleansui (vodní filtry).

Jak jste vnímal Verbatim předtím, než jste do něj vstoupil, a změnil se tento dojem poté?

Abych pravdu řekl, moje vnímání Verbatimu je stále stejné. Je to globálně velmi známá, silná značka s velmi dobrou pověstí a kvalitou - ve skutečnosti jsem se v tom nyní ještě více utvrdil. Spotřebitelé primárně chtějí spolehlivost a kvalitu. S naším sloganem "Technologie, které můžete věřit" nabízíme - stejně jako jsme činili uplynulé čtyři dekády - kombinaci kvalitního vývoje s nejlepšími komponenty a precizními výrobními procesy. Prvotřídní produkty za férové ceny si zákazník velmi rychle oblíbí.

Jakých cílů pro firmu byste chtěl dosáhnout v České republice, na Slovensku a v Maďarsku v roce 2012?

Sortiment našich výrobků by měl být více vidět v prodejním kanálu. Musíme více zapracovat na našich nových planogramech pro maloobchody, aby značky Verbatim a Freecom byly na pultech obchodů lépe identifikovatelné. Zejména bych se rád zaměřil na kategorie USB, paměťové karty SD a micro SD, HDD a SSD disky.

Rád bych také posílil Verbatim coby etablovanou značku datových nosičů jak na spotřebitelském, tak i B2B trhu. To je úloha pro letošní rok. Dalším úkolem pak bude projekt postupného umístění našich LED systémů do velkoobchodů a maloobchodů.

Od akvizice společnosti Freecom naší mateřskou organizací Mitsubishi Kagaku Media v roce 2009 je Freecom začleňován do skupiny MKM/Verbatim. Verbatim je již lídrem na globálním trhu externích datových nosičů.

Akvizice Freecom představuje důležitou investici, kterou skupina MKM/Verbatim cílí na rostoucí trh externích pevných disků (HDD).

Freecom je průkopníkem v oblasti snadno použitelných externích nosičů a jednou z předních evropských značek datových úložišť, která si udržuje mnoho klíčových partnerství s distributory a retailery po celé Evropě. Akvizice Freecom slučuje dvě nejsilnější značky přenosných datových úložišť na trhu.

Další výzvou bude vybudování značky Freecom ve středoevropském regionu, vytvoření povědomí o této značce a uvedení jejích produktů na trh.

Jako Country Manager jste zodpovědný za dvě značky, Verbatim a Freecom. Mohl byste nám přiblížit produktové portfolio Freecom?

Ze všeho nejdříve bych chtěl připomenout hlavní podtitul loga značky Freecom: "Inovativní německá kvalita". Na základě toho může zákazník očekávat a také dostane cenově dostupné produkty, které vypadají skvěle a mají vysokou kvalitu. Produktové portfolio značky Freecom zahrnuje mobilní, stolní a síťové pevné disky, USB flash disky, optické mechaniky a příslušenství.

V čem tkví síla značek Verbatim a Freecom?

Stačí se jen podívat na loga obou značek a jejich podtituly : Technologie, které můžete věřit a Inovativní německá kvalita. Naše síla jsou naše produkty a služby - díky skvělému týmu pro výzkum a vývoj dokážeme nabídnout zákazníkům vysoce kvalitní produkty s oceněným a uznávaným designem.

Jakou plánujete vytvořit pozici pro obě značky?

Obě naše značky nabízejí zákazníkům velké množství produktů s rozdílným typem vlastností. Verbatim jako značka má více consumer a retailově orientované produkty. Naproti tomu Freecom se více zaměřuje na klientelu upřednostňující vlastnosti a design a tu nejlépe oslovíme prostřednictvím dealerského kanálu a Apple Mac specialistů.

Jak může český, slovenský či maďarský prodejní kanál těžit ze značek Freecom a Verbatim?

Obě značky - Verbatim a Freecom - mají širokou škálu produktů. Počínaje optickými nosiči přes USB a flash paměti k pevným diskům a dokonce LED zdrojům a produktům Cleansui. Každý zákazník má tedy mnoho možností zvolit si správné řešení, které slouží jeho účelu a obchodu nejlépe. Kromě toho, že společnost nabízí mimořádné produkty, jak již bylo vysvětleno, má také vynikající zákaznickou podporu na všech úrovních.

Na co se zaměříte v roce 2012 v souvislosti s budováním prodejních kanálů?

Rád bych podpořil Verbatim a Freecom účastí na mnoha distribučních akcích a dalších prodejně orientovaných eventech včetně akcí věnovaných consumer a LED segmentu. Naši stávající i noví obchodní partneři musí mít možnost získat maximum infomací o našich produktech „tak říkajíc“ přímo od zdroje a jednou z forem bude organizace produktových školení pro obchodníky i pro prodejní personál maloobchodních prodejen.

Čím se Verbatim a Freecom liší od konkurence?

Naší výhodou je pestrá škála výrobků v různých cenových úrovních, ve světě známé jméno a naši věrní zákazníci.

Díky našemu širokému portfoliu jsme silným partnerem, na kterého se obchodníci mohou spolehnout. Se značkami Verbatim a Freecom zvyšujeme poptávku spolu s tím, jak získáváme stále větší podíly na trhu. Zejména v sektoru datových nosičů se navíc rozmanitost značek postupně vytrácí a prodejci se často rozhodují pro silné a spolehlivé značky na trhu. Silná značka generuje vysoké prodeje a zisky. Trh s datovými nosiči stále nabízí příležitosti k růstu a Verbatim i Freecom jsou odhodláni se jich chopit. Společně s našimi obchodními partnery chceme využít šance růst spolu s trhem.

Verbatim svým partnerům navíc nabízí spolupráci na trhu s LED osvětlením. Od roku 2010 nabízíme inovativní a energeticky úsporné LED systémy s velmi kvalitním podáním barev a úsporou až 80% nákladů na energii. Podle námi provedeného tržního průzkumu je toto přesně tím, co spotřebitelé chtějí. Naše zdroje umožňují stmívání i průběžnou změnu barvy světla. Zákazník si tak může přizpůsobit intenzitu osvětlení a navodit jím požadovanou atmosféru. Naše mateřská organizace Mitsubishi Chemical Corporation se již 60 let věnuje oblasti osvětlení při vývoji substrátů jako je fosfor. Máme vysoce kvalifikované servisní oddělení, které poskytuje podporu zákazníkům po celé Evropě v jejich rodném jazyce. Větší důraz je kladen na obalový design, aby výběr byl pro zákazníka co nejjednodušší.

Komerční sdělení

Diskuse