Killer Networking – čím se vlastně chlubí herní přístroje v síťové sféře

7. 6. 2017 08:00    Rubrika: Technologie    Autor: Jakub Pavlis

V propagačních materiálech herních notebooků i desktopů se často mimo jiné setkáte i s notně vyzdvihovanou technologií Killer, která vám umožní hrát po síti prý úplně nejlépe. Ale jak je to doopravdy?

Killer Networking – čím se vlastně chlubí herní přístroje v síťové sféře

Killer je především značka, která zastřešuje hardwarové a softwarové produkty, které mají na ambici přinést co nejlepší herní zážitek pomocí řízení síťových procesů. K tomu také používají jednoduché a přehledné interface, které i jinak v IT nevzdělanému „pařanovi“ umožní škálovat přenosové priority.

V hardwarové oblasti se soustředí na celkem čtyři výrobky, dva čipy pro Ethernet a dva pro Wi-Fi. Mělo by jít v rámci uživatelsky snadno dostupných dílů o nejvyšší třídu. Silou je především snaha o co nejnižší latence a schopnost čipů spolu spolupracovat. Na rychlostech či šíři pásma oproti jiným výrobkům pochopitelně nic nemění, ta jsou dána specifikacemi samotné technologie, spíše jde o to, jak je využít. A to je spíše softwarová záležitost.

Aktuálně tvoří značku Killer šest technologií. Killer Shield je na rozhraní hardwarové a softwarové technologie, jde totiž o přepěťovou ochranu celého zařízení, které má především chránit počítač před možnými problémy s proudem přicházejícím přes ethernetovou síť a konektor RJ-45.


Následuje Killer xTtend, což je naopak technologie pouze pro Wi-Fi. A jak napovídá název, měla by sloužit pro dosažení co nejsilnějšího signálu. Kombinuje síťový switch a zesilovač signálu (repeater). Zároveň dohlíží na to, aby šíře pásma byla přidělována nejen podle potřeby zařízení, ale především tak, aby vždy nejvíce zbylo na prioritní procesy, zejména hry.

Advenced Stream Detect ve verzi 2.0 už je čistě softwarová technologie, která má za úkol automaticky detekovat a „akcelerovat“ specifická data ve vztahu k běžícím aplikacím na počítači a kontaktovaným webovým stránkám. Tahle poněkud krkolomná věta volně přeložená z webu Killer Networking vlastně neznamená nic jiného, než že program automaticky detekuje herní data a přiřadí jim nejvyšší prioritu a dostatečnou část pásma, aby se co nejvíce snížily latence a hra běžela co nejplynuleji a nevypadávala. Však to znáte, co je při hraní nepříjemnější, než když vás server vyhodí uprostřed nejlepší akce a vy koukáte jen na chybovou hlášku „unable to contact server“.

Technologie Killer Doubleshot Pro a Doubleshot-X3 Pro pak slouží ke skládání síťového provozu a jeho dělení mezi různý počet připojení – typicky mezi Ethernet a Wi-Fi. Bezdrátový signál má přeci jen už z fyzikálních důvodů vyšší latence a nižší rychlosti, obvykle tedy přes něj proudí data méně náročných aplikací – sociálních sítí a komunikačních programů, stahování a věci běžící na pozadí (updaty ap.), zatímco herním datům je vyhrazena nejsvižnější konektivita. Verze X3 pak umí rozřadit data až mezi trojí připojení.


Poslední technologií ve výčtu je Killer Prioritization Engine. Přestože na CESu 2017 vyhrála cenu za inovaci, zdaleka není tak zajímavá – je to technologie řízení síťového procesu „na druhé straně“, totiž ve Wi-Fi routerech, zatím však exkluzivně dodávaná pouze s jediným přístrojem od Linksys, pokud ho nemáte, máte smůlu. Hlavním posláním této technologie je rozpoznat ostatní zařízení Killer a upřednostňovat jejich požadavky.

Killer je značka, která je zaměřena téměř výhradně na hráče a jejím úkolem je optimalizovat využívání síťových zdrojů pro jejich potřebu co nejjednodušším a pro uživatele nejpřívětivějším způsobem. Podle testů opravdu mírně snižuje latence a při její přítomnosti v počítači nemusíte během hraní vůbec řešit další síťový provoz, třeba stahování filmů přes torrenty apod., protože se za vás postará automatika. Ostatním uživatelům počítačů ovšem příliš vysokou přidanou hodnotu nenabízí, i když i bez her může být zajímavé přidělit youtube vyšší prioritu, než mikrotorrentu :-D

Technologie

Diskuse