Acer - prodeje v EMEA (notebooky a PC)
22. 11. 2004 13:59 Rubrika: Tiskové zprávy
Údaje o prodeji informačních technologií ukazují, že celkový prodej počítačů v oblasti EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) ve třetím čtvrtletí 2004 zaznamenal průměrný nárůst 20 % ve srovnání se stejným obdobím roku 2003.
V těchto podmínkách dosáhla společnost Acer vynikajícího úspěchu: obsadila třetí místo v oblasti EMEA v celkovém prodeji osobních počítačů a zaznamenala zvýšení podílu na trhu 57,5 %.
Trvalé odhodlání společnosti Acer vyvíjet a navrhovat nová řešení v oblasti notebooků jí umožnilo posílit vedoucí postavení v této oblasti dosažením ročního 52 % tempa růstu (3. čtvrtletí 2004 v porovnání s 3. čtvrtletí 2003) a podílem na trhu 17,7 % ve 3. čtvrtletí 2004.
„Růst, který zaznamenala společnost Acer, je výsledkem trvalých a efektivních změn, které byly nastartovány před čtyřmi lety. Od té doby už Acer není „výrobní” společností a může se zaměřit na důležité oblasti, jako např. na výzkum a vývoj progresivních technických řešení, která jsou uživatelsky příjemná, a k jejichž prodeji využívá odpovídající prodejní aktivity a distribuční kanály,” prohlásil Gianfranco Lanci, president Acer EMEA a International Operation Business Group (IOBG) a od počátku ledna 2005 také president Acer Inc. “Jsme jednoznačně spokojení s výsledky, jichž jsme dosáhli v průběhu třetího čtvrtletí. Potvrzují naše vedoucí postavení v segmentu notebooků, kde jsme si pozici upevnili, ale navíc i růst, jehož jsme dosáhli ve všech oblastech, nás posunul na třetí místo v oblasti EMEA v celkovém prodeji osobních počítačů, což byl jeden z našich cílů pro rok 2005.”
Společnost Acer posílila své vedoucí postavení v prodeji notebooků v oblasti EMEA a obsadila první místo v Itálii, Německu, Španělsku, Rakousku, České republice, Belgii, Holandsku, Dánsku a Saudské Arábii, dále druhé místo ve Švýcarsku, Švédsku, Norsku, Řecku, Jižní Africe, Egyptě a Spojených arabských emirátech (SAE) a třetí místo ve Francii, Portugalsku, Polsku a Rumunsku.
Ve 3. čtvrtletí 2004 si společnost Acer upevnila první místo v Itálii v prodeji klientských osobních počítačů a dosáhla podílu na trhu 20,3 %, což představuje výrazný meziroční nárůst 17,7 %. Také v prodeji notebooků společnost Acer potvrdila a dále upevnila první místo s podílem na trhu 31,6 % (a s meziročním nárůstem 17,3 %). Nakonec i na trhu stolních počítačů si společnost Acer Italy udržela ve 3. čtvrtletí 2004 druhé místo s podílem na trhu 12,7% a meziročním nárůstem 18,4 %.
Výsledky dosažené v Německu jsou neobyčejně slibné: ve srovnání s nárůstem celkového prodeje osobních počítačů 12,3 % dosáhla společnost Acer nárůstu 30,4 % a získala podíl na trhu 8,8 %. Dále si upevnila první místo v prodeji notebooků podílem na trhu 17,5% a nárůstem 37,2%, přičemž v celkový prodej notebooků vzrostl o 21,4 %.
Ve Francii se zvýšil celkový prodej o 16,2 %. Společnost Acer France využila této příznivé situace a ve 3. čtvrtletí 2004 zaznamenala výjimečný roční nárůst 143,4 % a podíl na trhu 8,1 %. V prodeji notebooků oznámila společnost Acer nárůst 70,4 % ve 3. čtvrtletí 2004 a obsadila třetí místo s podílem na trhu 12,6 %.
Ve Španělsku pokračuje společnost Acer ve vynikajících výkonech: potvrdila druhé místo v celkovém prodeji osobních počítačů (s podílem na trhu 13,3% ve 3. čtvrtletí 2004 a ročním nárůstem 76,7%) a udržela si ve 3. čtvrtletí 2004 první místo v prodeji notebooků s podílem na trhu 29,2 % (s meziročním nárůstem 29,2 %). Vynikající výsledky oznámilo i Portugalsko: Ve 3. čtvrtletí 2004 si společnost Acer podržela třetí místo v prodeji notebooků s podílem na trhu 19,1% a meziročním nárůstem 388,8 %.
Ve Velké Británii společnost Acer potvrdila čtvrté místo v prodeji notebooků (s podílem na trhu 10,8 % ve 3. čtvrtletí 2004) s meziročním nárůstem 22,6 %.
V České republice znovu obsadila společnost Acer první místo v prodeji notebooků s výjimečným podílem na trhu 41,5 % a meziročním nárůstem 55,4 %. První místo obsadila i v celkovém prodeji osobních počítačů s podílem na trhu 16,4 % a významným růstem 59,1 % ve srovnání se stejným obdobím 2003.
Zjednodušená a flexibilní organizace společnosti Acer prokázala svou výjimečnou efektivitu a účelnost na trhu EMEA, který zaznamenal pozitivní tempo růstu, ačkoli celkový ekonomický vývoj není příznivý. Gianfranco Lanci, strůjce úspěchu společnosti Acer v oblasti EMEA, byl nedávno jmenován celosvětovým presidentem společnosti Acer Inc. Tento krok potvrzuje odhodlání společnosti Acer stát se v krátké době jednou z celosvětových značek v oblasti IT.
“Jedním z našich cílů je dosáhnout třetího místa v celkovém prodeji osobních počítačů v oblasti EMEA do roku 2005. Tohoto cíle jsme dosáhli už roce 2004, tedy mnohem dříve, než jsme očekávali,” prohlásil Lanci. „Teď se zaměříme na upevnění této pozice. Nadále budeme věnovat pozornost potřebám našich uživatelů a budeme jim nabízet výrobky a řešení, kterými tyto potřeby splníme.”
VÝSLEDKY SPOLEČNOSTI ACER – předběžné výsledky za 3. čtvrtletí 2004 podle IDC
PŘEHLED PRODEJE NOTEBOOKŮ
ZEMĚ | UMÍSTĚNÍ | PODÍL NA TRHU v % | MEZIROČNÍ NÁRŮST %
ČESKÁ REPUBLIKA | č. 1 | 41,5 % | 55,4 %
ITÁLIE | č. 1 | 31,6 % | 17,3 %
ŠPANĚLSKO | č. 1 | 30,4 % | 419,8 %
BELGIE | č. 1 | 27,9 % | 72,4 %
SAUDSKÁ ARÁBIE | č. 1 | 26,3 % | 360,1 %
NIZOZEMÍ | č. 1 | 24,9 % | 60,3 %
RAKOUSKO | č. 1 | 23,8 % | 101,1 %
DÁNSKO | č. 1 | 20,3 % | 72,7 %
NĚMECKO | č. 1 | 17,5 % | 37,2 %
SJEDNOCENÉ ARABSKÉ EMIRÁTY | č. 2 | 21,1 % % | 558,8 %
ŘECKO | č. 2 | 19,5 % | 60 %
EGYPT | č. 2 | 19,1 % | 3800 %
ŠVÉDSKO | č. 2 | 18,8 % | 132,9 %
ŠVÝCARSKO | č. 2 | 18,2 % | -20,4 %
JIŽNÍ AFRIKA | č. 2 | 17,0 % % | 15,4 %
STŘEDNÍ VÝCHOD A AFRIKA | č. 2 | 16,6 % | 203,1 %
NORSKO | č. 2 | 15,1 % | 98,7 %
PORTUGALSKO | č. 3 | 12,6 % | 70,4 %
POLSKO | č. 3 | 14,2 % | 195,5 %
FRANCIE | č. 3 | 12,6 % | 70,4 %
RUMUNSKO | č. 3 | 11,5 % | 288,7 %
Acer – profil společnosti
Společnost Acer patřící mezi deset největších světových dodavatelů značkových osobních počítačů vyvíjí a dodává snadno ovladatelná a spolehlivá řešení IT, která umožňují uživatelům dosáhnout jejich cílů a obohacují jejich život. V roce 2000 společnost Acer osamostatnila výrobní činnosti, aby se mohla v celosvětovém měřítku lépe orientovat na prodej svých značkových výrobků, stolních a mobilních osobních počítačů, serverů, paměťových jednotek, displejů, periferních zařízení a komplexních řešení pro elektronický obchod, vládní instituce, školství a domácí uživatele. Společnost Acer, která byla založena v roce 1976, má 7 800 zaměstnanců a síť dealerů a distributorů ve více než 100 zemích světa. V roce 2003 činily tržby skupiny 4,9 miliard USD. Pro více informací prosím navštivte stránky www.acer.cz.
Acer a logo Acer jsou registrované obchodní značky společnosti Acer Incorporated. Microsoft a Windows jsou registrované obchodní značky společnosti Microsoft Corporation. Intel a Pentium jsou registrované obchodní značky společnosti Intel Corporation. Další značky a názvy výrobků jsou obchodní značky a registrované obchodní značky příslušných společností.