Březen vybízí k nákupům na internetu
15. 3. 2005 18:23 Rubrika: Tiskové zprávy
Ukázkový internetový obchod je hlavní novinkou 8. ročníku Března - měsíce internetu. Zájemci si v něm mohou vyzkoušet, jak probíhá nákup na internetu, dozvědí se, jaká kritéria by měl splňovat seriozní internetový obchod. Aplikaci připravily Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a ČSOB, které jsou se společností DIGI TRADE hlavními komerčními partnery BMI 2005. Dá se v ní vyzkoušet i bezpečná platba kartou, simulace různých situací, které mohou nastat při platbě několika druhy karet, a lze vyhrát i některou z hodnotných cen.
Podle lednového výzkumu společnosti Factum Invenio dosud nakupovalo na internetu 16 procent obyvatel ČR starších 15 let. Jen čtyři procenta respondentů s více než pěti nákupy však lze považovat za pravidelné uživatele této formy nakupování, která přináší úsporu času, pohodlí, velký výběr zboží a také úsporu peněz, někdy v řádu stovek i tisíců korun.
Organizátoři z BMI sdružení připomínají, že nákup na http://www.bezpecnynakup.cz si mohou vyzkoušet i ti, kdo nemají připojení k internetu. Stačí navštívit například některou z 2500 veřejných knihoven připojených k internetu. Více než tři stovky z nich připravily na březen speciální slevy nebo bezplatný přístup k internetu, školení práce s internetem pro různé skupiny zájemců, jako jsou ženy v domácnosti, senioři, nezaměstnaní, uživatelé se zdravotním postižením nebo třeba starostové malých obcí. Přehled aktivit knihoven je na http://www.brezen.cz v rubrice Akce knihoven.
Záštitu nad 8. ročníkem BMI poskytlo Ministerstvo informatiky. Mediálními partnery jsou Atlas.cz, Český rozhlas, Právo, Protext - PR servis ČTK, Springer Media CZ, Vogel Burda Communications, odbornými partnery FOR Internet a EPMA. Na aplikaci http://www.bezpecnynakup.cz se podílejí Čedok, eProton.cz, HiFiShop.cz, Internet Mall, Kasa.cz, MShop.cz a Obchodní-dům.cz.
BMI sdružení je neziskové sdružení fyzických i právnických osob, jehož posláním je podpora rozvoje internetu jako globálního komunikačního prostředku, charakteristického pro informační společnost. Za svůj projekt Měsíc Internetu BMI sdružení dostalo cenu Best in ESIS (European Survey of Information Society) a cenu finalisty soutěže Stockholm Challenge Award, které se zúčastnilo 612 projektů z 80 zemí.