IBM koupí společnost Ascential Software
22. 3. 2005 20:17 Rubrika: Tiskové zprávy
IBM posiluje svou vedoucí pozici v oblasti integrace, strukturování a správy informací
Společnosti IBM a Ascential Software Corporation oznámily uzavření definitivní dohody, na jejímž základě IBM koupí majetek veřejně obchodovatelné společnosti Ascential Software se sídlem ve Westboro ve státě Massachusetts. V hotovostní transakci zaplatí IBM zhruba 1,1 miliardy dolarů, neboli 18,50 dolaru na akcii. Dokončení akvizice, které podléhá souhlasu akcionářů společnosti Ascential Software, schválení regulačních orgánů a dalším obvyklým podmínkám, se očekává ve druhém čtvrtletí 2005.
Společnost Ascential Software je předním dodavatelem softwaru pro integraci podnikových dat. Zákazníci po celém světě používají její software při vytváření datových skladů, jako základnu systémů business intelligence, pro konsolidaci podnikových aplikací, vytváření a správu úložišť důležitých firemních informací a zabezpečení přístupu k datům podle svých potřeb. Integrované portfolio společnosti Ascential Software pomáhá firmám řešit jejich nejsložitější a nejnáročnější výzvy v oblasti integrace dat při zeštíhlování provozu, zkvalitňování podpory zákazníků, urychlování obchodních transakcí a podpoře strategického rozhodování.
Akvizice doplňuje a posiluje rychle rostoucí podnikání IBM v oblasti integrace informací, jež je klíčovou součástí aktivit IBM v oblasti správy informací a které v roce 2004 vygenerovalo trojciferný růst. Společnost Ascential Software, jež v roce 2004 také prodělala rychlý růst, vykázala 46procentní nárůst celkových tržeb na 271,9 miliónu dolarů.
„Integrace informací je důležitým předpokladem pro realizaci obchodní strategie on-demand. Zákazníci zvyšují své investice do softwaru, který jim umožňuje rychle analyzovat, konsolidovat a získávat hodnotu z obchodních dat,“ řekl Steve Mills, senior viceprezident a jednatel skupiny IBM Software Group. „Akvizice společnosti Ascential Software rozšiřuje otevřenou platformu IBM pro integraci informací a posiluje naši schopnost pomáhat zákazníkům vytvářet prostředí, v němž budou mít přístup k potřebným datům ve vhodné formě, na správném místě a v pravý čas. To jsou znaky on-demand byznysu.“
Oznámená akvizice odpovídá na klíčovou potřebu zákazníků – aby pomocí technologie dokázali rychleji reagovat na měnící se podmínky na trhu. Například některé maloobchody používají software společnosti Ascential pro shromaždování, standardizaci a strukturování obchodních informací z různých kanálů (například z internetu, katalogů, obchodů). Získávají tak ucelený pohled na dodavatele a zákazníky ze svých jednotlivých systémů, mohou rychle upravovat stavy skladů a ceny podle měnící se poptávky. Poskytování prostředků pro pohotové reakce na měnící se obchodní příležitosti je příkladem obchodní strategie IBM on-demand.
IBM kupuje firmu Ascential Software, aby rozšířilo svou rozsáhlou nabídku produktů pro standardizovanou integraci informací v heterogenních prostředích. Společnost Ascential Software má více než 3 000 zákazníků a partnerů ve všech významných odvětvích, proto je všeobecně považována za lídra v oblasti integrace podnikových dat.
IDC, globální výzkumná a poradenská firma v odvětví informačních technologií a telekomunikací, odhaduje, že celosvětové výdaje na integraci dat vzrostou z 9,3 miliardy dolarů v roce 2003 na 13,6 miliardy dolarů v roce 2008. Třemi největšími problémy, které většina organizací potřebuje řešit integrací, jsou podle IDC schopnost rychleji reagovat na měnící se obchodní potřeby, zvyšování produktivity zaměstnanců a poskytování lepších služeb zákazníkům.