Společnost Acer obsadila třetí místo
3. 5. 2005 00:00 Rubrika: Tiskové zprávy
Společnost Acer obsadila třetí místo v celkovém prodeji osobních počítačů v oblasti EMEA a upevnila si vedení v prodeji notebooků
PRAHA, 3. května 2005. Údaje o trhu IT ukazují, že celkový prodej počítačů v oblasti EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) v prvním čtvrtletí 2005 zaznamenal v průměru zhruba 17% nárůst ve srovnání se stejným obdobím roku 2004.
V těchto podmínkách dosáhla společnost Acer znovu vynikajících výsledků: Potvrdila třetí místo v celkovém prodeji osobních počítačů v oblasti EMEA a vykázala meziroční nárůst 39,3 %.
V prodeji notebooků v této oblasti si společnost Acer upevnila první místo a zaznamenala meziroční nárůst (porovnání let 2005 a 2004) 31,4 %. Tím posílila celkové vedoucí postavení v prodeji notebooků na trhu EMEA v 1. čtvrtletí 2005 s podílem na trhu 18 %.
Stále pevnější pozici v prodeji notebooků v oblasti EMEA dokázala společnost Acer prvním místem nejméně ve 13 zemích: v Itálii, Španělsku, Rakousku, Holandsku, Švýcarsku, České republice, Rusku, Portugalsku, Belgii, Dánsku, Polsku, Maďarsku, a na Slovensku. Dále obsadila druhé místo v Německu, Francii, Řecku a Jižní Africe a třetí místo ve Švédsku, Finsku a Norsku.
Společnost Acer vždy přikládala velký význam prodeji notebooků a investovala velkou část prostředků do konstrukce technicky progresivních “mobilních” výrobků, které jsou lehké a současně uživatelsky příjemné a které by se navíc vyznačovaly vysokým výkonem, snadnou připojitelností a lepším zabezpečením, aby tak splnily skutečné nároky uživatele. V průběhu několika minulých let potvrdil celkový vývoj trhu správnost a účinnost této strategie, která umožnila tchajwanskému obru posílit vedoucí postavení v celé oblasti EMEA.
“Trh IT dosáhl bodu, v němž osobní počítače mají stále významnější úlohu jako těžiště nejrůznějších činností souvisejících s Digitálním životem,” prohlásil Gianfranco Lanci, president Acer Inc. “Přijali jsme tuto výzvu a můžeme nabídnout zcela nový sortiment úplných a spolehlivých řad výrobků. Vývoj technicky progresivních řešení, která jsou současně jednoduchá a snadno ovladatelná,” pokračoval Gianfranco Lanci, “ve spojení s rozhodnutím poskytovat jim prodejní podporu konkrétními marketinkovými aktivitami a efektivnějším využíváním našich distribučních kanálů nám umožnil dosáhnout vynikajících hospodářských výsledků i v těchto nepříznivých ekonomických podmínkách.”
VÝSLEDKY SPOLEČNOSTI ACER – předběžné výsledky za 1. čtvrtletí 2005 podle IDC
PŘEHLED PRODEJE NOTEBOOKŮ
ZEMĚ UMÍSTĚNÍ PODÍL NA TRHU (%) MEZIROČNÍ NÁRŮST (%)
ČESKÁ REPUBLIKA 1 38,8% 152,1%
SLOVENSKO 1 30,6% 106,7%
ITÁLIE 1 29,4% 24,0%
ŠPANĚLSKO 1 29,0% 38,3%
ŠVÝCARSKO 1 23,1% 54,5%
MAĎARSKO 1 23,1% 127,4%
DÁNSKO 1 23,0% 62,9%
RAKOUSKO 1 22,2% 6,9%
POLSKO 1 22,1% 408,7%
BELGIE 1 20,6% -11,2%
PORTUGALSKO 1 18,7% 126,7%
NIZOZEMÍ 1 18,3% 46,3%
RUSKO 1 14,2% 284,4%
ŘECKO 2 26,6% 98%
JIŽNÍ AFRIKA 2 19,7% 31,2%
NĚMECKO 2 17,7% 19,9%
FRANCIE 2 12,0% 22,9%
FINSKO 3 18,1% 198,3%
NORSKO 3 17,1% 41,4%
ŠVÉDSKO 3 15,7% 63,7%