IBM - Automatizace klíčových procesů IT
24. 5. 2005 12:18 Rubrika: Tiskové zprávy
Nový software a služby IBM pomáhají firmám automatizovat integraci klíčových procesů IT. Správa služeb IT pomáhá zákazníkům optimalizovat jejich infrastrukturu
Společnost IBM oznámila první sadu softwaru a služeb, které mají pomoci zákazníkům automatizovat a standardizovat způsob, jakým navrhují a integrují procesy informačních technologií (IT) – od uvolnění bezpečnostní opravy až po změnu nebo přidání serveru – napříč jednotlivými podnikovými odděleními.
Tato nabídka je dalším významným krokem ve snaze pomoci zákazníkům transformovat provozy jejich firem na prostředí fungující podle potřeby. Umožňuje zákazníkům posoudit řešení jejich procesů včetně infrastruktury a vytvořit přizpůsobivé, automatické prostředí IT.
Na základě zkušeností IBM z tisíců zákaznických implementací přebudovávají nová řešení správy IT procesy zákazníků na spravovatelné součásti, neboli služby, a automatizují jejich integraci – velmi podobně, jako IBM integruje podnikové procesy zákazníků prostřednictvím architektury orientované na služby.
Díky tomu už zákazníci nebudou muset ručně navrhovat procesy IT v rámci svých provozů a poté pracně kódovat jejich integraci napříč různými odděleními. Místo toho mohou navrhnout procesy IT jednou a automatizovat jejich integraci napříč všemi oblastmi provozu, což jim ušetří čas a peníze.
Komplexní správa procesů IT pomáhá firmám dosáhnout toho, aby jejich pracovníci byli plně soustředěni na skutečné priority, například zajištění přesných informací o stavu skladu pro obchodníky. Toto pojetí také minimalizuje přerušení provozu, k nimž obvykle dochází při změnách informačního systému – například při aktualizaci složité aplikace, jež běží na deseti serverech najednou. Tyto situace způsobují až 80 procent plánovaných výpadků systému.
Řešení vyvinutá za poslední rok v laboratořích IBM ve Spojených státech, Kanadě a Evropě řeší všechny aspekty správy změn, konfigurací, verzí softwaru a životního cyklu informací. Řešení postavená na middlewaru IBM Tivoli, Rational, WebSphere a DB2 navazují na inovace IBM v oblasti samočinných autonomních technologií a jsou poskytována zároveň se službami poradců, kteří pomáhají s implementací podle uznávaných postupů ITIL (IT Infrastructure Library).
Nové služby a software pro správu IT podle potřeby:
• IBM Tivoli Unified Process – první navigační nástroj, který poskytuje pokyny pro přizpůsobení a implementaci nejlepších postupů mapování, úprav a zkvalitňování procesů IT.
• IBM Tivoli Change and Configuration Management Database (CCMDB) – „virtualizovaná“ databáze, která sjednocuje informace rozptýlené napříč větším počtem databází.
• IBM Tivoli Process Managers – první hotový software pro automatizaci procesů IT, například pro koordinaci implementace aplikací, které využívají různé softwarové, hardwarové, úložné a síťové technologie.
• Přizpůsobené služby IBM Global Services související s novými řešeními správy služeb IT.
Kromě nových řešení rozšiřuje IBM existující produkty Tivoli tak, aby podporovaly správu služeb IT. Například IBM Tivoli Provisioning Manager a IBM Tivoli Configuration Manager společně automatizují praktickou implementaci změn v IT infrastruktuře. Nové verze automaticky vyhledávají a stahují bezpečnostní opravy, určují, do kterých počítačů je třeba je nainstalovat, instalují je a pak ověřují kvalitu zabezpečení. Zákazníci také mohou automatizovat sledování prostředků v datovém centru, což jim pomůže rychle určovat potřebné změny. Nové verze jsou k dispozici již nyní.
Nové příležitosti pro obchodní partnery IBM
IBM spolupracuje s více než 50 partnery na rozšíření schopností produktů Tivoli v oblasti řízení a poskytování prostředků o „balíčky automatizace“ s pracovními toky pro automatizaci IT procesů. Tyto balíčky jsou zákazníkům a partnerům k dispozici v knihovně IBM Open Process Automation Library (OPAL) na adrese http://www.developer.ibm.com/tivoli/workflow.html.
V oblasti správy služeb IT se IBM drží podobného pojetí, rozšiřuje program OPAL a spolupracuje s partnerskými vývojáři softwaru jako Cisco, Citrix, Peregrine a Siebel Systems.