Nokia a OnRelay mobilní kancelářský telefon

16. 6. 2005 19:38    Rubrika: Tiskové zprávy

Nokia a OnRelay společně vyvíjejí mobilní kancelářský telefon. Pokročilé hlasové aplikace nyní i v podnikovém prostředí

Nokia Connection 2005, Helsinki, Finsko - OnRelay, britská společnost zabývající se mobilní konvergencí, a Nokia, přední světová společnost v oblasti mobilních technologií, spojily síly při vývoji MBX, prvního obecného řešení, které plně spojuje hlasový systém firmy (pobočková ústředna) a okolní podpůrné systémy s chytrými telefony 3G/GSM jejích zaměstnanců.

„MBX od společnosti OnRelay je novým řešením na trhu hlasových služeb pro firemní prostředí,“ prohlásil Jaakko Olkkonen, generální ředitel obchodní jednotky Enterprise Voice Solutions společnosti Nokia. „Je důkazem toho, že společnosti působící v různých oblastech a s různými systémy ústředen mohou využívat přednosti mobilních telefonů i stolních kancelářských přístrojů zároveň. Jsme rádi, že ve spolupráci s OnRelay můžeme našim zákazníkům nabídnout výhody mobilního telefonu, spolu s prostředky pro zvýšení firemní produktivity a lepší řízení nákladů.“

„Nokia je pro OnRelay ideálním spojencem díky své pozici jasného lídra na rostoucím trhu inteligentních mobilních zařízení a operačních systémů,“ prohlásil Ivar Plahte, generální ředitel společnosti OnRelay. „Kromě rozsáhlé nabídky nových zajímavých zařízení poskytuje Nokia celou řadu dalších firemních řešení, které našim zákazníkům umožní rozšiřovat možnosti využití produktu MBX OnRelay souběžně s nákupem nových inteligentních telefonů pro své zaměstnance.“

MBX od OnRelay je čistě softwarové řešení, které zcela integruje inteligentní telefony sítí 3G/GSM s firemní pobočkovou ústřednou. Řešení MBX je integrováno do mobilních zařízení na základě otevřených systémů typu Nokia Series 60. Funguje prakticky v každé mobilní síti jakékoli země, pracuje i při roamingu a může se kombinovat s IP i pobočkovými ústřednami TDM PBX z produkce předních výrobců, např. Nortel, Cisco, Avaya a Siemens.

Řešení MBX k mobilnímu telefonu připojuje funkce kancelářského telefonu a firemní uživatelé mohou telefonovat a přijímat hovory na svém mobilním čísle i firemní lince pomocí jediného integrovaného mobilního zařízení. Firemní uživatelé se mohou kdykoli rozhodnout, zda budou telefonovat přes svůj osobní mobilní telefon nebo přes firemní číslo. U řešení MBX vypadají odchozí i příchozí pracovní hovory z pohledu zákazníka a interního informačního systému tak, jako by fyzicky proběhly přes kancelářský přístroj. MBX dále umožňuje zvlášť řídit a účtovat osobní a pracovní hovory, takže zaměstnanci mohou například „vypnout“ kancelářský telefon a nechat si zapnutý osobní mobil. Pro konečného uživatele je důležité, že tato nastavení lze provádět přímo z uživatelského rozhraní mobilního telefonu a není nutná konfigurace přes osobní počítač. Řešení MBX dokáže rozšířit všechny funkce pobočkové ústředny na mobilní telefon a může tak zcela nahradit kancelářský telefon a mobil se stane jedinou zaměstnancovou linkou v pobočkové ústředně beze ztráty funkce a bez obcházení pravidel pro hovory ve společnosti.

„Firmy vynakládají až polovinu telekomunikačního rozpočtu na mobilitu a zatímco se manažeři domnívají, že pevná komunikace je pod kontrolou, je nákladově efektivní a je stále lépe integrována do celkové strategie IT, o mobilních telefonech si to rozhodně nemyslí,“ prohlásil Jeremy Green, hlavní analytik obchodní jednotky Enterprise Mobility Group ve společnosti Ovum. „Zoufale však požadují „pravidla a nástroje“, které by umožnily kombinovat dostupnost mobilních zařízení s disciplínou firemní sítě.“

Mezi další jedinečné funkce MBX patří systém nahrávání odchozích i příchozích hovorů, zobrazení čísla a jména volajícího u hovorů směrovaných přes pobočkovou ústřednu, jednoduché ad-hoc konferenční hovory přes pobočkovou ústřednu a nulové omezení funkcí při roamingu. MBX rovněž spolupracuje s firemním adresářem (LDAP), takže je možné snadno volat z mobilu na čísla ze seznamu. Řešení MBX také poskytuje další informace o stavu a místě pobytu vašich kolegů.

„Základem patentované technologie Telephony Internetworking Protocol (TINP) společnosti OnRelay je propojení kompletních hlasových funkcí a integrace firemní sítě s veřejnou mobilní sítí. Nabízí jedinečnou kombinaci veškerých hlasových služeb, která funguje kdekoli na světě, kde je standardní síť 3G, GSM nebo CDMA,“ popisuje řešení spoluzakladatelka OnRelay Marie Wold. „Díky pružné mezisíťové telefonní architektuře spojuje MBX bez problémů duální telefony a WLAN řešení, která poskytují přední dodavatelé pobočkových ústředen a bezdrátových sítí.“

O společnosti OnRelay
Společnost OnRelay, nezávislý dodavatel softwaru, je jedním z propagátorů konvergence pevné a mobilní komunikace a jako první na světě uvedla na trh soukromou mobilní pobočkovou ústřednu. Společnost OnRelay je autorem oceněné a patentované technologie Telephony Internetworking Protocol (TINPTM), ve které rozvíjí koncový centrální přístup pro koncová zařízení a k řešení složitých otázek integrace mobilní komunikace, které stávající standardní hlasové protokoly neumí zvládnout. Díky kombinaci stávajících a nových mobilních síťových technologií a nejlepších světových softwarových telefonů posunuje společnost OnRelay trh mobilní komunikace o další krok dál.

Tiskové zprávy

Diskuse