Lenovo - sponzorství pro budování nové globální značky

14. 9. 2005 17:09    Rubrika: Tiskové zprávy

Lenovo odpočítává 150 dnů, které zbývají do zahájení zimních olympijských her v Turíně. Sponzorství olympiády jako prostředek budování nové globální značky

PURCHASE, New York, 13. září 2005 – Tento týden začíná společnost Lenovo odpočítávat 150 dnů, které zbývají do zahájení zimních olympijských her 2006 v italském Turíně. Marketingové aktivity, spojené s touto událostí, mají za cíl zvýšit globální povědomí o značce Lenovo. Společnost Lenovo se stala partnerem Mezinárodního olympijského výboru v březnu 2004, kdy uzavřela smlouvu o zajištění technické infrastruktury pro zimní olympiádu v roce 2006 v Turíně a letní v roce 2008 v Pekingu, tím se stala nejnovějším celosvětovým sponzorem olympijského programu. Mezi cíle, jež si společnost Lenovo vytyčila, patří vybudování povědomí o značce, sjednocení zaměstnanců firmy po celém světě a posílení obchodních vztahů s globálními klienty.

Tým tvořený zhruba třiceti zaměstnanci společnosti Lenovo působí již více než rok v Turíně, kde se od 10. do 26. února 2006 budou zimní olympijské hry konat a spolupracuje s Turínským přípravným výborem (TOROC) na zajištění instalace, testování a analýzy výpočetní techniky, která bude na sportovištích a v zázemí použita. Součástí řešení, které Lenovo pro zimní olympijské hry navrhlo je 5 000 stolních počítačů, 350 serverů a 600 notebooků. Tento hardware zajišťuje podporu pro čtyři hlavní aplikace použité během olympijských her – systém řízení (Games Management System), informační systém (INFO2006 System), systém sbírající data z jednotlivých sportovišť a shromažďující centrálně výsledky (Venue and Central Results System) a komentátorský systém (Commentator Information System). Při testování provedeném v zimě roku 2005 pracovalo počítačové vybavení firmy Lenovo bez sebemenšího problému a Mezinárodní olympijský výbor nedávno oficiálně oznámil, že testy hardwarové integrace byly úspěšně dokončeny.

Kromě dodávky počítačového vybavení pro veškerý olympijský provoz zřídí společnost Lenovo sedm internetových kaváren ve třech olympijských vesničkách, v Turíně, Sestriere a Bardonecchii, a rovněž v hlavním zpravodajském středisku v Turíně. Olympijské hry 2006 vstoupí do historie tím, že sportovcům a jejich trenérům nabídnou nejsnazší přístup k internetu a to z osobních počítačů i notebooků. Lenovo rovněž plánuje uspořádat v centru Turína prezentaci nových technologií pro klíčové zákazníky, během které budou představeny i produktové řady ThinkPad a osobní počítače Lenovo.

„Olympijské hry nám nabízejí příležitost, jak oslovit více než tři miliardy televizních diváků,“ prohlásil viceprezident společnosti Lenovo pro marketing Philippe Davy. „Chceme u diváků vytvořit povědomí o naší značce, ostatně výsledky marketingových průzkumů ukazují, že s výjimkou Číny musí společnost Lenovo na povědomí o značce opravdu pracovat. Ale stejně tak je důležité, aby diváci naší značku ocenili a věděli, co znamená. Chceme dosáhnout toho, aby si jméno Lenovo spojovali s nejvyšším standardem zákaznických služeb a inovacemi. Právě to nám náročný kontext olympijských her umožní.“

Marketingové aktivity společnosti Lenovo zaměřené na olympijské hry probíhají v Číně již od března 2004. Stolní počítače i notebooky Lenovo používá při své každodenní práci Pekingský organizační výbor (BOCOG), který společně se společností Lenovo mapuje technologické požadavky na letní olympijské hry, které se v Pekingu uskuteční v roce 2008. Globální reklamní kampaň je plánována na závěr roku 2005.

V Evropě a Americe spolupracuje společnost Lenovo s národními olympijskými výbory, kterým poskytuje podporu v oblasti výpočetní techniky. V jednotlivých zemích realizuje též místně zacílené iniciativy, projekty se rozběhly již v Rakousku, Velké Británii, Rusku a dalších zemích.

Díky sponzorství olympijských her společnost Lenovo již navázala partnerské vztahy s dalším celosvětovým sponzorem, společností NBC, která je součástí GE. Společnost Lenovo byla vybrána jako dodavatel počítačového vybavení NBC pro zimní olympiádu v Turíně. Na několika projektech s Lenovem spolupracuje i společnost Visa, příkladem je uvedení kreditní karty s olympijskou tematikou v Číně. Lenovo spolupracuje na marketingových akcích v Číně i se společností Coca-Cola, jedná se především o společnou inzerci a podporu prodejních akcí.

„Společnost Lenovo, založená v Číně, s ústředím ve Spojených státech a se zaměstnanci po celém světě, je symbolem podnikání 21. století a olympijské touhy dosáhnout mezinárodního porozumění,“ prohlásil Davy. „V Turíně a pak znovu v Pekingu v roce 2008 ukážeme kvalitu námi poskytovaných služeb, díky nimž jsme ve vynikající pozici stát se světovým lídrem v oblasti nových technologií.“

O společnosti Lenovo

Společnost Lenovo vytváří nejinovativnější produkty a služby v oblasti osobní výpočetní techniky. Již 22 let je globálním lídrem v oblasti nových technologií a nabízí celosvětové produktové řady, které zahrnují notebooky ThinkPad, stolní počítače ThinkCentre, stejně jako oceňované technologie ochrany pevného disku na principu „air-bagu“ nebo snímače otisků prstů. Na čínském počítačovém trhu, který je nejdynamičtěji rostoucím trhem světa, má Lenovo 30procentní podíl a nabízí zde širokou škálu profesionální i spotřební výpočetní techniky. Počítačoví konstruktéři, programátoři a vědci ze třech laboratoří v Číně, Japonsku a Spojených státech se zaměřují na výzkum a vývoj, který flexibilně odpovídá na požadavky klientů a zvyšuje celkovou produktivitu. Jako dodavatel výpočetní techniky pro zimní olympijské hry v Turíně v roce 2006 a letní olympijské hry v Pekingu v roce 2008 poskytne Lenovo Mezinárodnímu olympijskému výboru notebooky, stolní počítače, servery, úložná a další zařízení. Společnost Lenovo se hlásí k olympijským ideálům mezinárodního porozumění, pravidlům fair play a snaze dosáhnout co nejlepších výkonů – nabízí proto bezpečenou a spolehlivou výpočetní techniku, jež přispěje k hladkému průběhu olympijských her.

Tiskové zprávy

Diskuse