Čtvrtletní ekonomické výsledky TELE2

27. 10. 2005 16:02    Rubrika: Tiskové zprávy

Tele2 AB („Tele2“, „Skupina“), přední evropský alternativní telefonní operátor, dnes oznámil konsolidované výsledky za třetí čtvrtletí 2005.

  • zisk před odečtením úroků, daní, odpisů a amortizace (EBITDA) za třetí čtvrtletí roku 2005 se zvýšil o 13% na 1 873 milionů švédských korun (z předchozích 1 661 milionů SEK)
  • Marže EBITDA švédského mobilního operátora Tele2 za třetí čtvrtletí 2005 stoupla o 48%
  • Provozní tržby za prvních devět měsíců stouply o 13% na 36 003 milionů švédských korun (z 31 803 milionů SEK)
  • Zisk po zdanění za prvních devět měsíců činil 2 087 milionů švédských korun (oproti předchozím 2 238 milionům švédských korun)
  • Výnos na akcii za prvních devět měsíců činil 4,71 švédské koruny (oproti předchozím 5,05 švédským korunám na akcii)

Prezident a generální ředitel Tele2 AB Lars-Johan Jarnheimer komentoval hospodářské výsledky těmito slovy: „Tele2 převedla toto čtvrtletí vynikající výsledky. V porovnání s třetím čtvrtletím roku 2004 vzrostly tržby o 14% a EBITDA vzrostl o 13% na 1,9 miliardy švédských korun, což je nejlepší výsledek, jakého jsme kdy za čtvrtletí dosáhli. Zároveň jsme završili akvizici Comunitelu a dosáhli pokroku v nabídce pro Versatel.

Ve Skandinávii můžeme být s naším výkonem více než spokojeni. V pevné telefonii se nám dařilo a ve Švédsku náš mobilní operátor předvedl solidní výsledek, s nárůstem EBITDA marže o více než 48%.

Střední Evropa navázala v tomto čtvrtletí na vynikající výsledky z minulého roku. V Německu jsme začali nabízet ADSL a celkově tak již nabízíme ADSL ve dvanácti zemích. Tele2 dnes poskytuje ADSL 750 000 zákazníků.

V baltských zemích a na ruském trhu jdeme mílovými kroky kupředu: nárůst zákazníků je rekordní a mohutně rostou jak tržby, tak EBITDA. V srpnu jsme v Chorvatsku nanečisto spustili provoz mobilní sítě a komerční provoz jsme zahájili v říjnu.

Jak jsme se již v tomto roce zmínili, navýšili jsme pro toto čtvrtletí rozpočet na marketing, obzvláště ve Francii, na ADSL a MVNO, k největším výdajům v této oblasti ale dojde v posledním čtvrtletí. Nejsme spokojeni s tím, kolik zákazníků od nás odchází k jiným operátorům v jižní Evropě, Francii a obzvláště v Itálii. Přesto nám zkušenost říká, že křížový prodej, který umožňuje ADSL v Itálii a mobilní telefonie a ADSL ve Francii, tento problém vyřeší, zejména když se zároveň rozšíří nabídka produktů a zintenzívní marketing.

Rovněž jsme přehodnotili aktivity na jistých trzích, kde nám regulační prostředí nepřálo. Proto jsme zastavili další investice ve Finsku a v pevné telefonii v baltských zemích.

Těšíme se na další příležitosti, které nám skýtá rozšiřování nabídky produktů a úspěšné využití nedávných akvizic.“

Tiskové zprávy

Diskuse