IBM - Informace jako služba
14. 11. 2005 18:31 Rubrika: Tiskové zprávy
Nové nástroje Tivoli pro správu architektur SOA rozšiřují strategii IBM pro správu dat
Praha, 10. listopadu 2005 - Společnost IBM dnes v Praze oznámila řadu nových produktů souvisejících se strategií Informace jako služba, jejímž cílem je pomáhat zákazníkům identifikovat, spravovat, chránit, analyzovat a uchovávat informace v reálném čase bez ohledu na jejich datový formát nebo platformu.
IBM na komplexní celopodnikové strategii Informace jako služba, která zahrnuje hardware, software, poradenství, služby a výzkum, pracuje od roku 2001. Za tu dobu ji kromě jiného podpořilo čtrnácti akvizicemi.
Strategie Informace jako služba má pomoci zákazníkům zvládnout správu rostoucích objemů dat a vypořádat se s komplexností technologií. Přeměna informací na internetové služby umožňuje uživatelům odhalovat v explodujících objemech dat mimořádně cenné informace týkající se například zákazníků, vzorců dodavatelského řetězce a metodik zákaznických služeb, na jejichž základě lze využívat nové obchodní příležitosti.
Například výrobce automobilů může shromáždit informace od řidičů a dealerů o vadě určitého motoru, přidat detailní informace ze zpráv mechaniků obsažených v e-mailech a databázích, prohledávat blogy a články místních novin a televizních stanic a rychle zjistit vzorec stížností na konkrétní součást motoru.
IBM od roku 2001 uskutečnilo v oblasti middlewaru 26 akvizic, přičemž více než polovina z nich (14) podporuje strategii správy a dolování informací.
Nový software IBM Tivoli má odstranit překážky vyhledávání informací na internetu
IBM nabízí nový software, který lidem umožňuje rychleji přistupovat k informacím na internetu – od rezervace dovolené až po prohledávání blogů a podcastů před koupí auta. Je schopen předvídat a napravovat přenosové překážky, které nevyhnutelně vyvstávají při propojení desítek různých systémů. Nové nástroje IBM Tivoli jsou schopny vyhledávat a napravovat zácpy a poruchy, jež zpomalují, případně blokují internetové transakce.
Ve světě informací poskytovaných jako služba jsou data neustále propojována mezi vzdálenými systémy, při jejichž vývoji se nepočítalo s tím, že by měly vzájemně spolupracovat. Jde například o různé aplikace, databáze, čipy RFID, textové dokumenty a úložné systémy. Data jsou spojována v rámci otevřené architektury orientované na služby (SOA) pomocí různých systémů a aplikací nebo vyhledáváním informací na nejrůznějších místech.
Nicméně při sdílení informací v pestré směsici technologií jsou interakce složitější, což přirozeně vede ke vzniku těžko průchodných míst. Právě ta odstraňuje nový software IBM. Software IBM Tivoli využívá odbornost IBM v oblasti autonomních počítačových systémů a nabízí technologii samočinné opravy, která automaticky upozorňuje správce na obvyklé problémy s aplikacemi, například vadu aplikačního kódu, přetížené servery nebo zácpu síťového provozu. Tyto problémy pak automaticky odstraňuje – je například schopen vyloučit části kódu, které způsobují problémy, zatímco specialisté IT mohou proces sledovat na přehledném ovládacím panelu.
Například při rezervaci dovolené na webu cestovní kanceláře může chybová zpráva zabránit uživateli v dokončení rezervace. Nový software IBM je schopen zjistit, v čem spočívá problém, určit konkrétní příčinu – například zablokovanou účetní aplikaci hotelu – a provést kroky k nápravě. Týmu specialistů IT to ušetří hodiny strávené vyhledáváním a opravou problému, zatímco zákazníci server znechuceně opouštějí.
Nový software IBM bude sloužit jako řídící součást balíčků IBM SOA Foundation a IBM SOA Management Practice, které pomáhají zákazníkům modelovat, sestavovat, zavádět a spravovat architektury SOA. V softwaru jsou integrovány procesy předepsané směrnicemi ITIL (IT Infrastructure Library), což je široce používaný soubor nejlepších postupů pro IT. Tyto produkty jsou klíčovou součástí iniciativy IBM IT Service Management, která je zaměřena na automatizaci a integraci procesů IT v podniku.
Nové produkty:
- IBM Tivoli Composite Application Manager for SOA – zjišťuje těžko průchodná místa nebo poruchy a dohledává služby, jejichž spouštění zabírá nejvíce času nebo spotřebovává nejvíce prostředků. Tento software monitoruje, spravuje a kontroluje vrstvu webových služeb, přičemž provádí zkoumání na vrstvě aplikací a prostředků. IBM Tivoli Composite Application Manager for SOA bude k dispozici od 18. listopadu 2005.
- IBM Tivoli Composite Application Manager for WebSphere – zvyšuje výkon a dostupnost aplikací SOA tím, že zkracuje dobu potřebnou pro identifikaci a řešení problémů s aplikacemi. V reálném čase detekuje, analyzuje a opravuje problémy a snižuje tak náklady na podporu a provoz. V průběhu životního cyklu aplikací implementuje procesy řízení kvality provozy a pomáhá aktivně eliminovat špatně fungující kód. IBM Tivoli Composite Application Manager for WebSphere je k dispozici nyní.
- IBM Tivoli Composite Application Manager for Response Time Tracking – automaticky upozorňuje uživatele na prodlužující se dobu odezvy architektury SOA a dalších složených aplikací ještě předtím, než se problém dotkne zákazníků. Minimalizuje problémy s transakcemi tím, že neustále ověřuje, zda probíhají podle očekávání. Porovnává je s nastavenými mezními hodnotami a minimalizuje tak výpadky. IBM Tivoli Composite Application Manager for Response Time Tracking je k dispozici nyní.