Nokia CoolZone - k distribuci digitálního obsahu
20. 11. 2005 17:25 Rubrika: Tiskové zprávy
CoolZone umožňuje maloobchodní prodej mobilního obsahu. Nové řešení je doplňkovým kanálem pro distribuci lokalizovaného digitálního obsahu
Espoo, Finsko – Nokia představila Nokia Local Content Channel Solution, CoolZone, řešení pro koncová zařízení založené na technologii Bluetooth a určené k distribuci digitálního obsahu do zákaznických telefonů v maloobchodních prodejnách. Řešení zaměřená na lokální mobilitu vytvářejí nové druhy obchodních příležitostí pro jednotlivce, majitele obchodů a podniky. Díky řešení CoolZone mohou maloobchodníci, jako jsou obchody s hudbou a telefony nebo kina, nabízet svým zákazníkům propagační nebo placený obsah jako např. mobilní hry, tapety, video a hudbu.
„CoolZone představuje pro zákazníky nový a snadný způsob, jak získat bohatý mobilní obsah a informace. Pokaždé když zákazník navštíví nějaký obchod, který poskytuje službu CoolZone, bude si moci snadno vyhledat, prohlédnout a zakoupit nejnovější multimediální obsah pro svůj telefon. Když využije této služby poprvé, v obchodě si podle vyvěšených pokynů do telefonu stáhne aplikaci se značkou prodejce. Platba za stažený obsah se provede buď přes pult pomocí kupónů, nebo prostřednictvím textových zpráv s příplatkem,“ uvedl Sakari Kotola, ředitel společnosti Nokia Ventures Organization. „CoolZone je nástroj pro opravdu hladké stahování obsahu.“
Tato služba je vždy individuálně upravena podle značky maloobchodního prodejce nebo poskytovatele služeb. Svým způsobem je to digitální regál v kamenném obchodě. Maloobchodník může pro speciální reklamní akci snadno změnit jak vzhled aplikace, tak i poskytovaný obsah, a zákazník se s novou akcí seznámí automaticky při příštím použití této služby. CoolZone ale není jen nástroj k prodeji obsahu a organizaci propagačních akcí. Pro maloobchodní prodejce je to také efektivní nástroj k sestavování věrnostních programů.
Řešení Nokia Local Content Channel Solution, CoolZone, je založeno na spojení telefonu a přístupového bodu prostřednictvím technologie Bluetooth. Toto řešení se skládá z klientského softwaru pro telefon (klient běžící v operačním systému Symbian pro platformu Series 60 a Java pro platformu Nokia Series 40 a telefony jiných výrobců), malého multirádia Nokia Service Point LCP10 instalovaného v každé prodejně poskytující tuto službu a zařízení Nokia Service Manager LCM10 pro centrální správu přístupového bodu a obsahu. Toto řešení umožňuje doručování jakéhokoli obsahu podporovaného telefony, včetně obsahu chráněného technologií DRM. I když v současné době je tato služba založena na technologii Bluetooth, jedním z očekávaných doplňků bude v blízké budoucnosti jistě i technologie WLAN, jelikož ji bude podporovat stále více přístrojů.
Nokia Local Content Channel Solution, CoolZone bude v obchodní síti k dispozici v 1. čtvrtletí roku 2006. Nokia bude také volitelně poskytovat toto řešení maloobchodním prodejcům na základě hostitelského modelu, kdy Nokia zajistí vše, od správy obsahu až po technické zajištění.
* *
CoolZone bude předveden na konferenci Nokia Mobility Conference 2005, která proběhne ve dnech 2.–3. listopadu 2005 v kongresovém centru Palau de Congressos de Catalunya ve španělské Barceloně.