IBM - co si zákazníci na webu povídají o vašich výrobcích?
23. 11. 2005 15:37 Rubrika: Tiskové zprávy
Software IBM dokáže zachytit, co se povídá na internetu o vaší společnosti a produktech nebo marketingových kampaních
Chcete vědět, co si zákazníci na webu povídají o vašich výrobcích? IBM software je schopen analyzovat jejich diskuse na webu
Společnost IBM uvedla nové softwarové řešení, které umožňuje firmám zorientovat se v explozi informací ze vznikajících společenských vazeb na webu, získávat nové pohledy na pověst značek, na zákazníky, konkurenci a monitorovat veřejné mínění.
Bujení blogů, zpravodajských kanálů, serverů s recenzemi zákazníků, diskusních skupin a článků denně publikovaných na webu vytvořilo fenomén, kdy se veřejné mínění o nějaké organizaci rozšíří po celém světě rychleji než kdy v minulosti. Tyto zdroje jsou přeplněny zajímavými informacemi od spotřebitelů, odborníků a konkurentů, které mohou podniky analyzovat a využívat k přijímání lepších rozhodnutí o produktech, službách a obchodních strategiích. Pro organizace to vytváří skvělou příležitost monitorovat jejich image a rychleji reagovat na obchodní příležitosti, hrozby či obavy ohledně kvality a změny vnímání ze strany veřejnosti.
Aby IBM pomohlo klientům udržovat si v reálném čase přehled o komentářích a mínění o jejich firmách, uvádí nové softwarové řešení Public Image Monitoring Solution, které bylo vytvořeno ve spolupráci se společnostmi Nstein Technologies a Factiva. Umožňuje organizacím analyzovat a získávat informace z komentářů, sledovat problémy a informace související s jejich značkami. Tyto informace pak mohou zohledňovat ve svém podnikání a při přijímání podnikatelských rozhodnutí.
Společnosti mohou pomocí softwaru Public Image Monitoring Solution sledovat úspěch uváděných produktů a marketingových kampaní, určovat oblasti zájmu pro zlepšování produktů a marketingu, provádět analýzu dopadu porovnáním zpětné vazby zákazníků a průmyslových trendů s údaji z prodeje a marketingovými investicemi.
Toto řešení se může hodit organizacím v nejrůznějších odvětvích. Například výrobce spotřebního zboží může pomocí tohoto softwaru sledovat reakce na nově uváděné produkty, monitorovat recenze produktů psané zákazníky a blogové diskuze o novém produktu, analyzovat informace z regionů, kde se produkt nesetkal s dostatečným zájmem, a identifikovat žhavá témata a trendy související s produktem.
Řešení využívá bohatou odbornost IBM v oblasti analýzy textu, technologii sémantického vyhledávání divize IBM Research a zkušenosti divize IBM Business Consulting Services v oblasti řízení značek.
Řešení Public Image Monitoring Solution je založeno na produktu IBM WebSphere Information Integrator OmniFind Edition, což je první komerční platforma pro zavádění řešení analýzy textu založených na architektuře UIMA.
Dále řešení využívá mnohajazyčnou technologii analýzy textu Nstein Technologies Global Intelligent Information Management pro extrakci náročnějších metadat, jež umožňuje organizacím identifikovat „žhavá témata,“ analyzovat vyznění, fakta, mínění, události, místa, příčiny, účinky a nepřímé aliance, zjišťovat vznikající trendy a problémy. Rovněž organizacím umožňuje začlenit obsah od společnosti Factiva, jako například zpravodajské kanály a publikované články.