Nokia definuje strategii a cíle pro další ziskový růst
7. 12. 2005 23:52 Rubrika: Tiskové zprávy
Capital Market Days 2005: Nokia definuje strategii a cíle pro další ziskový růst
New York, Spojené státy – Na výroční konferenci Capital Market Days v New Yorku Nokia zveřejnila svůj odhad dalšího vývoje mobilního průmyslu a definovala své cíle pro následující dva roky. Vrcholoví manažeři společnosti ve svých prezentacích zdůraznili rozšiřování portfolia společnosti a větší zaměření na zákazníky. V prezentacích dále demonstrovali rozšíření nabídky, rozvoj produktů, výrobní kapacity, logistické sítě i IPR portfolia, které by měly upevnit vedoucí postavení společnosti ve stále konsolidovanějším a složitějším prostředí mobilního průmyslu.
Co Nokia očekává:
- Objem v mobilním průmyslu vzroste během roku 2006 o více než 10 procent ze současných 780 milionů přístrojů.
- Počet předplatitelů mobilních služeb dosáhne tří miliard již v roce 2008 a nikoliv až v roce 2010, jak bylo uvedeno letos v únoru.
- V roce 2006 by mělo dojít k mírnému až střednímu růstu v oblasti mobilní infrastruktury.
Finanční cíle společnosti Nokia pro další dva roky:
- udržet provozní marži na 17 %
- udržet kombinovanou marži z mobilních telefonů a multimediálních přístrojů v rozmezí 17-18 %
- dosáhnout v infrastruktuře provozní marže 13 % a nikoli 14 %, jak bylo uvedeno v minulém roce, snížit celkové výdaje na výzkum a vývoj u mobilních telefonů na 8 % čistých příjmů z prodeje a snížit výdaje na výzkum a vývoj v oblasti infrastruktury
na 14 % čistých příjmů z prodeje.
Ve svém proslovu předseda správní rady a generální ředitel společnosti Nokia Jorma Ollila prohlásil: „V loňském roce jsme se zaměřili na zvýšení konkurenceschopnosti svého produktového portfolia a více se soustředili na naše klienty. Dnes mohu s potěšením konstatovat, že v obou těchto klíčových oblastech jsme učinili velké pokroky. Zejména mě těší vylepšení našeho produktového portfolia. Díky konkurenceschopnosti nabízených funkcí, designu, použitelnosti a kvalitě našich produktů bude Nokia i nadále vnímána jako leader trhu s mobilními telefony a přední světový inovátor.“
Produktové portfolio Nokia nabízí širokou nabídku přístrojů a funkčních sad ve všech cenových kategoriích. Cílem společnosti je nyní rozšířit své produktové portfolio pro sítě 3G. Tento záměr ostatně potvrzuje i představení třech nových telefonů pro WCDMA během konference Capital Market Days. Celkem tak Nokia letos uvedla na trh 56 modelů, včetně 15 přístrojů pro WCDMA, vybavených aplikacemi a hardwarem pro práci s hudbou, fotografiemi
i pro firemní využití.
Klíčovým aspektem nové strategie společnosti Nokia, jejímž cílem je podpořit image značky, je nabídnou zákazníkům mnohem širší portfolio produktů. Tím, že si uživatelé mohou vybrat přesně takové přístroje, které chtějí, že se podaří oslovit ty, kteří jako první kupují nové technologie a že se celkově zvýší důraz na marketing, chce společnost Nokia dále posilovat svou hodnotu. Ostatně již dnes je šestou nejhodnotnější značkou na světě*. Tato nová strategie na posílení značky přichází právě v okamžiku, kdy se mění dynamika celého trhu s mobilními komunikacemi, jak ve svém vystoupení zdůraznil prezident společnosti Nokia
a COO Olli-Pekka Kallasvuo.
„Mobilní průmysl se soustředí kolem několika klíčových hráčů. Zároveň roste jeho komplexnost, přístroje jsou stále složitější a zvyšují se i nároky zákazníků,“ prohlásil Olli-Pekka Kallasvuo. „Z tohoto souboje vyjdou vítězně ti, kteří dokáží tuto komplexnost zvládnout a nabídnou širokému spektru zákazníků atraktivní produkty. Věříme, že v obou těchto ohledech disponuje Nokia klíčovými elementy k úspěchu.“
* Zdroj: Interbrand