IBM - Správa identit: nové výzvy si žádají nová řešení

8. 3. 2006 12:12    Rubrika: Tiskové zprávy

Krádeže identit se už dotkly každého dvacátého dospělého občana USA. IBM uvádí nové služby správy identit, které pomohou klientům s řešením současných i nově se objevujících výzev v této oblasti

Společnost IBM uvedla nové komplexní portfolio služeb IBM Identity Management Services (IDMS), které pokrývají celý životní cyklus správy identit – od prověřování identit přes vytváření a poskytování uživatelských účtů až po řízení přístupu.

Organizace spoléhají na systémy identit při svém každodenním provozu a zároveň na nich staví produkty a služby, od nichž se do budoucna bude odvíjet jejich konkurenční výhoda. S tím ale souvisí čím dál více výzev. Krádeže identit jsou jedním z nejrychleji rostoucích druhů zločinů v USA a podle Federální obchodní komise se už dotkly každého dvacátého dospělého Američana. Proto pro firmy, které se potýkají s otázkami správy identit v heterogenní směsici infrastruktur a prostředí, je čím dál důležitější využívat řešení správy identit, která jim pomohou zjednodušit informační infrastrukturu, sníží rizika a podpoří podnikatelské iniciativy zaměřená na růst tržeb a zisku.

Služby IBM Identity Management Services obsahují širokou řadu řešení a organizace je mohou začít využívat v jakémkoli bodě životního cyklu správy identit a na všech úrovních od podnikatelské strategie přes aplikace až po infrastrukturu IT. Služby IDMS poskytují robustnější správu identit díky menšímu počtu využívaných systémů, snižují náklady prostřednictvím automatizace a snižováním nároků na technickou podporu, zvyšují efektivitu procesů řízení přístupu, zvyšují produktivitu a použitelnost pro uživatele i správce a pomáhají klientům splňovat dlouhodobě rostoucí nároky na shodu s předpisy.

Služby IDMS byly vytvořeny s vědomím, že krádeže identit a další problémy související s identitami jsou obrazně řečeno pohyblivé terče. Například tým IBM Global Security Intelligence ve své poslední zprávě Global Business Security Index Report upozornil na rostoucí rozmach tzv. „spear phishingu,“ což je přesně cílená forma nevyžádané pošty, jež v současnosti způsobuje velké procento krádeží identit. Phishing je celkově na vzestupu, v průměru jeden ze 304 e-mailů je podvodný e-mail z kategorie phishingu, zatímco ještě v roce 2004 to byl jeden z 943 e-mailů.

Regulační předpisy, doporučené zásady a vyvíjející se nejlepší postupy vyvolávají změnu kompetencí v oblasti správy identit, zejména povinnost důkladného ověřování. Například iniciativa HSPD 12 americké federální vlády vytváří silnější, jednotnější standardy pro vydávání vládních pověření uživatelů. Americký meziresortní orgán Federal Financial Institutions Examination Council (FFIEC), který prosazuje jednotný dohled nad finančními institucemi, nedávno vydal nové směrnice pro rizika a řízení rizik v souvislosti s ověřováním identit zákazníků, kteří používají internetové finanční služby.

Kvůli těmto a dalším současným i budoucím potřebám nabízí IDMS portfolio vzájemně se doplňujících služeb, které mohou být implementovány jako integrované řešení nebo jako samostatné komponenty. Hlavními prvky služeb IDMS jsou poradenství, vyhodnocení a semináře, architektury správy identit přizpůsobené konkrétním průmyslovým odvětvím, návrh na zakázku, implementace řešení a hostované služby. Služby IDMS využívají prvotřídní produkty a technologie IBM Tivoli a klíčových obchodních partnerů IBM včetně společností ActivIdentity, ADT Security Services, Axalto, Cogent Systems, Encentuate, Exostar, GE Security, Lenovo, Passlogix, Verisign, Viisage a dalších.

Tiskové zprávy

Diskuse