Sharp - převratná technologie LCD

14. 3. 2006 12:48    Rubrika: Tiskové zprávy

Před mnoha lety vstoupila na televizní trh společnost Sharp se záměrem zavést převratnou technologii LCD. Mnoho odborníků přivítalo tuto japonskou technologickou společnost velmi shovívavě, s mírným úsměvem na rtech. Letos zažil tento trh mohutnou explozi a výkonný ředitel společnosti Sharp Europe Hans Kleis mohl zcela jistě prodat více než dva milióny televizních přijímačů, tedy více než původně pro tento fiskální rok plánoval.

Jako člověk zodpovědný za největší světový trh LCD televizorů ve společnosti Sharp, zahájil Kleis tiskovou konferenci společnosti na výstavě CeBIT 2006 slovy: "Nadešel náš okamžik" a oznámil ofenzivní plán na druhou polovinu tohoto roku, kdy klíčovou roli hraje velký formát LCD televizorů.

Společnost Sharp vyvinula LCD televizory a jako jejich první výrobce se důsledně zaměřila pouze na obrazové technologie pro domácnosti, do jejichž vývoje investovala během let miliardy. Nyní nadešel čas sklidit ovoce tohoto úsilí. Společnost Sharp se svými vysoce moderními výrobními závody ovládá cenově nejvýhodnější a výnosné "sklizňové stroje". Navzdory tomu, změna celosvětové poptávky po LCD televizorech během posledních pár měsíců překvapila dokonce i jasnovidce z Osaky. A tak se stalo, že průmyslový vůdce spolu se svými konkurenty musel oznámit pokles dodávek. Na to reagovalo vedení společnosti Sharp a přehodnotilo své veškeré investice. Následkem toho, výroba šesté generace v závodu Kameyama I narůstá o 20 procent, a to díky investici v hodnotě 105 miliónů eur. Původně plánovaná investice do hypermoderního závodu Kameyama II byla navýšena z částky 1,1 miliardy euro na sumu 2,5 miliardy euro. Díky těmto investicím společnost Sharp zastává od poloviny roku jedinečnou pozici na trhu. "S říjnovým zahájením výroby v závodu Kameyama II získáme mimořádnou pozici na trhu a všechny rozhodující okamžiky pro uzávěrku obchodního roku. Vsadili jsme zejména na výnosné prvky, jako jsou HD a velké panely s úhlopříčkou 40 palců a více," řekl Hans Kleis. Generální ředitel společnost Sharp Europe vidí budoucnost této značky ve vývoji nových a vysoce kvalitních prvků a v soustředění se na průkopnickou HDTV technologii.

V rámci japonského obchodního roku 2005 (duben 2004 - březen 2005) bylo prodáno 20 miliónů LCD televizorů. Sama společnost Sharp byla schopna v tomto roce prodat 4 milióny televizorů. Pro rok 2006 společnost Sharp přepokládá celosvětovou poptávku na 36 miliónů televizorů a očekává, že sama prodá 6 miliónů LCD televizorů. Evropa, která je zčásti ovlivněna konáním mistrovství světa ve fotbale, je před Japonskem a USA nejdůležitějším světovým trhem. Z hlediska Evropy největší nárůst zaznamenávají trhy ve východní Evropě, Španělsku a Skandinávii. Společnost Sharp pro tento rok předpokládá nárůst prodeje LCD televizorů po celé Evropě o 100 procent. V neposlední řadě jde Hans Kleis díky skvělým obchodním výkonům za svým cílem, který zveřejnil na loňské výstavě CeBIT, a evropský obrat společnosti chce zdvojnásobit do konce obchodního roku 2007. "Vstupuji do druhé poloviny s jasným cílem a mí nejlepší hráči jsou stále ve hře," prohlásil Kleis, který si pohrával s dominantním tématem tohoto roku, tedy s fotbalovým mistrovstvím světa.

Tiskové zprávy

Diskuse