T-Mobile nejdůvěryhodnější mobilní operátor
18. 3. 2006 10:05 Rubrika: Tiskové zprávy
Čtenáři Reader’s Digest Výběr rozhodovali, kterým spotřebitelským značkám nejvíce věří – mobilním operátorům vládne T-Mobile
Kromě České republiky proběhl průzkum v dalších 13 zemích Evropy
Největší důvěru zákazníků má mezi tuzemskými mobilními operátory T-Mobile. Rozhodli o tom čtenáři prestižního časopisu Reader’s Digest Výběr v průzkumu European Trust Brands – „Dobrá značka 2006“ v kategorii mobilní operátor. Tento průzkum pořádala společnost Reader’s Digest již po šesté a kromě České republiky proběhl v dalších třinácti zemích Evropy.
Cílem průzkumu „Dobrá značka 2006“ bylo zjistit, kterým spotřebitelským značkám zákazníci nejvíce důvěřují. Oslovené domácnosti hodnotily kvalitu zboží, jeho cenu a design i péči o potřeby zákazníka a uváděly, jakou vybranou značku kupují nebo používají.
„Jsme velmi potěšeni ziskem tohoto prestižního ocenění. Široká nabídka kvalitních produktů a snaha o co nejlepší péči o zákazníky jsou hodnoty, které T-Mobile dlouhodobě charakterizují,“ říká Jiří Hájek, tiskový mluvčí T-Mobile a dodává „Chceme se stát nejuznávanějším poskytovatelem služeb v České republice. Tato cena dokazuje, že jsme na dobré cestě.“
Spotřebitelské značky měli oslovení možnost tradičně hodnotit ve 30 kategoriích. Deset z nich bylo lokálních, zbývající byly shodné pro všechny zúčastněné země. Nejdůvěryhodnějšími evropskými značkami se stala Nokia a Nivea, prvenství získaly ve všech 14 zemích Evropy. Výsledky zpracovávala společnost Wyman Dillon Ltd. se sídlem v britském Bristolu. Do průzkumu se zapojily desítky tisíc respondentů.
Respondentům vybraným databáze zákazníků společnosti Reader’s Digest byl poštou zaslán dotazník. Sekce důvěryhodných značek byla sestavena formou otevřených otázek v souladu s profesionálními standardy tak, aby neobsahoval otázky nepřijatelné nebo zkreslující. Sběr dat probíhal v srpnu 2005.
Zajímavosti o průzkumu
Průzkum European Trusted Brands byl poprvé spuštěn v roce 2001 a od té doby se provádí každoročně a i nadále je jedním z největších a nejširších evropských spotřebitelských průzkumů:
Prvořadým cílem tohoto průzkumu je zjistit, kterým značkám Evropané důvěřují nejvíce a posoudit jejich vlastní vnímání značek, které nominovali.
V roce 2006 byla poprvé do průzkumu zahrnuta škála otázek týkajících se politiky a budoucnosti EU.
Respondenti byli čerpáni z databáze předplatitelů časopisu Reader’s Digest z více než 4 milionů evropských domácností.
Vybraný vzorek a výsledky byly vyváženy tak, aby profily respondentů podle možností co nejvíce odrážely širokou demografickou populaci v každé jednotlivé zemi.
Za 6 let konání výzkumu svěřilo své názory více než 140 000 Evropanů na více než 112 000 značek pokrývajících širokou škálu kategorií od platebních karet až po vitaminové tablety.
Zúčastněné země: Belgie, Česká republika, Finsko, Francie, Holandsko, Maďarsko, Německo, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rusko, Španělsko, Švýcarsko, Velká Británie.