Acer klade důraz na spolupráci s partnery

28. 6. 2006 09:26    Rubrika: Tiskové zprávy

Nedávno zveřejněné výsledky prodeje osobních počítačů v oblasti EMEA ukazují, že vývoj nesplňuje očekávání a trh osobních počítačů se musí jako celek vyrovnávat s velkým tlakem.

Klesající trend může mít celou řadu příčin, které se však netýkají společnosti Acer. Důvodem je zavedení politiky “sell-in/sell-out”, což je přístup, který společnost Acer jednoznačně podporuje a považuje za jeden z hlavních důvodů bezkonkurenčního úspěchu, který zaznamenala v oblasti EMEA od přijetí tohoto modelu.

Na rozdíl od hlavních konkurentů a díky partnerům zapojeným do modelu prodeje založeného na prodejních kanálech dosáhla společnost Acer rychlejšího růstu než celkový prodej v 1. čtvrtletí 2006. Tím se dostala do čela v několika segmentech a znovu prokázala, že úsilí věnované zvyšování hodnoty značky má přímý vliv na úspěch prodejní politiky a představuje pevný základ pro budoucí úspěchy.

Společnost Acer je plně přesvědčena o správnosti svého obchodního modelu založeného na využití prodejních kanálů a přikládá velký význam vytvoření úspěšných vztahů s partnery, kteří jsou zapojeni do tohoto modelu. Zkušenost ukazuje, že využívání jediného prodejního modelu místo nejrůznějších destabilizujících kombinovaných strategií, které umožňují vzájemnou konkurenci mezi prodejními partnery, je jediný přístup, který odpovídá nejlepším postupům společnosti Acer. Je to také jediný způsob, který umožňuje vytvořit skutečnou hodnotu v prodejním kanálu jako celku.

Na trh může mít mnohem ničivější dopad hrozba omezení distribuce, o níž se v uplynulých týdnech zmiňovalo mnoho konkurentů společnosti Acer. Tyto strategie nutí distributory opakovaně prodávat za ceny pod úrovní nákladů, aby byli schopni plnit plán a udržet si distribuci. Tím mění prodej osobních počítačů na prodělečný obchod pro všechny, kteří se na něm podílejí, a nepodnikají nic ve prospěch budování dlouhodobých závazků v rámci samotného kanálu.

Je zcela jasné, že takový agresivní a neproduktivní postup nehodlá společnost Acer převzít.

“Jako jeden z nejrychleji rostoucích IT prodejců je společnost Acer 100% přesvědčena o hodnotě a možnostech svého modelu nepřímého prodeje,” prohlásil Walter Deppeler, Senior Vice President Acer Inc. “Jsme nadále přesvědčeni, že náš růst přímo souvisí s úspěchem našeho obchodního modelu a vytváření hodnoty značky má zásadní význam pro splnění dlouhodobých cílů společnosti Acer. Stovky miliónů dolarů, které byly v průběhu let investovány do propagačních kampaní zaměřených na probuzení zájmu trhu, přinesly zcela jasné výhody našemu prodeji osobních počítačů a akreditovaným partnerům Acer. Jsme plně odhodláni pokračovat v této vítězné strategii i v budoucnu.”

Na rozdíl od konkurentů, kteří upřednostňují kombinované obchodní modely, využívá společnost Acer jediný a přehledný obchodní model založený na využití prodejních kanálů, což jí umožňuje ve spolupráci s partnery udržet zásoby na současné šesti až osmitýdenní úrovni a dále zvyšovat prodej nejen v 3. čtvrtletí, ale i v následujících obdobích.

Výsledky obchodního modelu společnosti Acer mluví samy za sebe – společnost Acer trvale dosahuje vynikajících výsledků. Zatímco celkový prodej osobních počítačů v oblasti EMEA vzrostl o 12 % v 1. čtvrtletí 2006, společnost Acer zaznamenala nebývalý nárůst 30,6 %, čímž předstihla o více než 10 % bodů současnou jedničku na trhu - HP.

Avšak to neplatí jen pro oblast EMEA. V průběhu uplynulých dvou let společnost Acer zavedla tento obchodní model na americkém trhu a v Číně a dosáhla meziročního 126% nárůstu, čímž zdvojnásobila svůj celkový podíl na trhu. Jen v samotné Číně vzrostl prodej notebooků o více než 200 % a společnost Acer postoupila v tomto segmentu z devátého místa ve 4. čtvrtletí 2005 na čtvrté místo v 1. čtvrtletí 2006.

Ve všech oblastech společnost Acer zavedla stejný model prodeje založený na využívání prodejních kanálů a navázala vztahy se svými partnery, což jsou dvě zásady, na nichž bude stavět i v příštích letech.

Tiskové zprávy

Diskuse