Integrovaný informační systém pro letiště Praha
18. 9. 2006 19:46 Rubrika: Tiskové zprávy
Letiště Praha, s. p. uzavřelo smlouvu na dodávku nového integrovaného informačního systému ERP (Enterprise Ressource Planning) společnosti SAP - mySAP Business Suite. V první etapě se zaměří zejména na zdokonalení informační podpory řízení ve finanční oblasti, lidských zdrojích, logistice a správě a údržbě majetku. Výběrové řízení na dodání a implementaci systému ERP vyhrála firma IBM.
TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění
Generální ředitelka Letiště Praha Hana Černochová si v tomto týdnu vyměnila podepsané smlouvy s generálním ředitelem IBM pro Českou republiku Alešem Bartůňkem. Současně projektové týmy za účasti vedení obou společností odstartovaly práce na projektu. „Vítězná nabídka společnosti IBM odpovídá základním potřebám Letiště Praha, tedy disponovat informačním systémem umožňujícím kvalitní řízení podnikových procesů mezinárodního letiště naší velikosti,“ řekla generální ředitelka Černochová a dodala: „nyní můžeme spolupracovat na zavedení systému s implementátorem, který má dostatečné zkušenosti s obdobnými projekty na velkých mezinárodních letištích. Jsme přesvědčeni, že ve firmě IBM jsme získali spolehlivého a silného partnera, který umí pracovat s moderním informačním systémem SAP vyzkoušeném na špičkových letištích.“ Systém SAP používají například ve Frankfurtu, v Paříži, v Římě, ve Vídni, v Miláně nebo v Pekingu.
Veřejné soutěže se účastnily 4 firmy a společnost IBM zvítězila, protože její nabídka nejlépe vyhověla zadání. Hodnotícími kritérii byly cena, způsob implementace, vlastnosti softwarového produktu a vybrané části smlouvy, jako jsou například záruční podmínky, součinnost s letištěm, doba, za kterou je firma schopná zareagovat na případné vady apod. Zavedení systému ERP je součástí transformace interních procesů řízení, kterými prochází pražské letiště. Tyto změny mají za cíl dosáhnout stavu, kdy informační a řídící procesy budou zcela na úrovni standardů dosahovaných předními evropskými letišti.
Integrovaný informační systém zavede IBM na bázi produktu společnosti SAP - mySAP Business Suite včetně poskytnutí práva užití a služeb údržby k tomuto produktu. Tři a půl roku bude také poskytovat služby funkční a technické podpory implementovaného systému.
Zavedení integrovaného informačního systému bude probíhat v pěti etapách. V současné době začíná první etapa, která zahrnuje zavedení všech základních modulů pro finance, účetnictví, logistiku a personalistiku. Další etapy budou začínat postupně tak, aby byl systém plně zaveden do konce roku příštího. Obsahem dalších etap je implementace nadstavbových modulů nad základním systémem jako např. datový sklad, řízení vztahů se zákazníky, zaměstnanecký portál, správa a údržba majetku, správa nemovitostí.