Pražské letiště rozevřelo křídla s IBM

27. 9. 2006 16:13    Rubrika: Tiskové zprávy

Pražské letiště rozevřelo křídla s IBM

TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění

Společnost IBM dodá integrovaný informační systém pro Letiště Praha
Společnost IBM zvítězila ve výběrovém řízení, které vyhlásilo Letiště Praha, s. p. na dodavatele nového informačního systému. Ruzyně – jeden z největších vzdušných přístavů východní Evropy - si od tohoto systému slibuje lepší služby zákazníkům a nižší náklady. Během 16 měsíců provede společnost IBM společně s Letištěm Praha v rámci projektu implementaci nového informačního systému. 43 měsíců k němu bude IBM poskytovat servis. Vyšší kvalita řídících projektů bude lépe vyhovovat rychlému rozvoji letiště, které odbavuje stále víc cestujících.

Pražské letiště se stalo jedním z nejvýznamnějších letišť ve střední a východní Evropě. V několika uplynulých letech prodělalo obrovskou expanzi a během dalších dvanácti let letiště očekává, že počet odbavených pasažérů přesáhne 20 milionů ročně. Rozšíření kapacity letiště a zdokonalení jeho jednotlivých funkcí kladou podstatně vyšší nároky na management i zaměstnance. Zároveň vyžadují maximálně efektivní využití dostupných zdrojů. Vzhledem k tomu, že stávající informační systém neodpovídá plánovaným záměrům letiště, bylo zapotřebí provést implementaci nového integrovaného systému, který by zvýšil bezpečnost a efektivitu a snížil náklady. Nový systém, postavený na bázi produktu mySAP Business Suite, bude interaktivně používat na 350 zaměstnanců letiště. Celkem 1950 zaměstnanců bude mít přístup do zaměstnaneckého portálu.

„Rozhodli jsme se pro společnost IBM, jelikož její řešení odpovídá potřebám Letiště Praha, tedy disponovat informačním systémem umožňujícím kvalitní řízení podnikových procesů mezinárodního letiště naší velikosti,“ řekla generální ředitelka Letiště Praha Hana Černochová a dodala. „Nyní můžeme spolupracovat na zavedení systému s implementátorem, který má široké zkušenosti s obdobnými projekty na velkých mezinárodních letištích.“

Nový integrovaný informační systém bude implementován celkem v pěti etapách. První etapa obsahuje implementaci systémů pro správu financí, logistiku a řízení lidských zdrojů. Tato část systému bude spuštěna v únoru 2007, tj. během pěti měsíců. V dalších etapách bude implementován zaměstnanecký portál a moduly pro řízení vztahů se zákazníky a pro správu majetku.

Tiskové zprávy

Diskuse