Acer - Zákazník na prvním místě

12. 10. 2006 20:58    Rubrika: Tiskové zprávy

Acer restrukturalizuje svou komunikační strategii v zájmu ještě větší přehlednosti a zjednodušení výběru výrobků

TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění

Zákazník musí být na prvním místě

Společnost Acer, čtvrtý největší dodavatel počítačů na světě a největší prodejce notebooků v oblasti EMEA, tzn. v Evropě, na Středním východě a v Africe (zdroj: údaje společnosti Gartner za 2. čtvrtletí 2006), dnes oznámila významnou reorganizaci své komunikační strategie, jejímž účelem je zjednodušit výběr výrobků a zásadním způsobem zlepšit dojem, který v zákaznících zanechá kontakt s naší společností.

V souladu se svou filosofií odstraňovat bariéry mezi lidmi a technikou zavedla společnost Acer přehledný systém uživatelských profilů, který staví zákazníky a jejich specifické potřeby na první místo.

Nový systém rozděluje celou nabídku výrobků společnosti Acer do čtyř základních uživatelských profilů – Domácí/soukromí uživatelé, Profesionální řešení a řešení pro malé podniky, Malé a středně velké společnosti a Velké podniky.

Zavedení specifických uživatelských profilů usnadňuje společnosti Acer se lépe zaměřit na potřeby uživatele při vývoji řady výrobků, které uspokojí charakteristické potřeby každé cílové skupiny na základě volby optimálního výkonu, služeb a souvisejících technických řešení a rovněž umožní navrhnout řešení pro konkrétní požadavky a přesně reagovat na individuální nároky uživatelů.

V souladu s novou komunikační strategií společnost Acer od základů přepracovala firemní internetové stránky, které nyní kladou větší důraz na interaktivní komunikaci s návštěvníky. Architektura stránek je zaměřena jednoznačně na uživatele a jejich přehledná grafická úprava dovede návštěvníky rychleji k optimálnímu řešení, k jehož nalezení jim stačí mnohem menší počet kliknutí.

Nový systém pro výběr je orientován plně na uživatele a zjednodušuje výběr výrobků. Návštěvníci webových stránek mohou před zobrazením jakéhokoli výrobku nebo řešení zvolit svůj individuální uživatelský profil. Po zadání profilu jsou zobrazeny pouze výrobky, které jsou nejvhodnější pro cílovou skupinu, a tím je zjednodušen výběr a vytvořená objednávka splňuje specifické nároky každého návštěvníka webových stránek. Změny, které budou zavedeny s okamžitou platností, dokazují, jakou pozornost společnost Acer věnuje měnícím se potřebám rostoucího počtu svých zákazníků a její snahu poskytovat řešení, která umožní zákazníkům okamžitě využívat techniku.

Společnost Acer vždy věřila možnostem mobility a notebook zařadila mezi své stěžejní výrobky. Výzkum trhu prokázal správnost této strategie, protože poptávka po noteboocích trvale roste a k jejímu zvyšování přispívá i bezkonkurenční flexibilita, výkon a dlouhá výdrž moderních notebooků.

V rámci nového způsobu komunikace společnost Acer rovněž zjednodušila zařazení notebooků do skupin a zavedla do celé nabídky strategii rozdělení funkcí, která doplňuje novou komunikační strategii a nabízí vedení a přesné informace o noteboocích a tím pomáhá zákazníkům při výběru správného počítače podle jejich specifických potřeb.

Čtyři funkční skupiny jsou uvedeny dále:

1. Náhrada stolního počítače pro organizace a středně velké společnosti, které potřebují vyměnit stolní počítače zapojené/spravované v síti za elegantní, kompaktní a spolehlivé notebooky typu “vše v jednom”. Notebooky musí mít výkon, zabezpečení a flexibilitu stolního počítače a současně nabízet nejvyšší produktivitu, zlepšenou ovladatelnost a komplexní připojitelnost. Firemní uživatelé mají různé nároky na mobilitu, a tedy jsou do této skupiny zařazeny nejen běžné notebooky, ale i ultrapřenosné počítače a počítače Tablet PC.

2. Mobilita při práci pro organizace a středně velké společnosti, které potřebují výkonné a efektivní mobilní řešení, splňující interní směrnice a požadavky vedení společnosti. Tito uživatelé mají specifické požadavky na mobilitu, a tedy jsou do této skupiny zařazeny nejen běžné notebooky, ale i ultrapřenosné počítače. Tato skupina rovněž zahrnuje podsegment uživatelů tabletů, kteří potřebují mobilitu a univerzálnost.

3. Řešení pro malé a domácí kanceláře pro uživatele, kteří zpravidla používají notebook v zaměstnání i doma. Tyto notebooky jsou vhodné pro profesionální využití i pro zábavu, a tedy jsou vybaveny veškerými rozhraními pro připojení na profesionální úrovni i kvalitními audio a video funkcemi.

4. Domácí zábava pro soukromé uživatele, kteří potřebují odpovídající řešení pro domácí zábavu a vzdělávání se špičkovými audio a video funkcemi za přijatelnou cenu. High-end notebooky jsou bohatě vybaveny multimediálními funkcemi, zatímco tzv. entry level počítače nabízejí důležité základní funkce pro zábavu.

“Vzhledem k tomu, že pro společnost Acer je zákazník na prvním místě, odstranili jsme celou řadu překážek v postupu při volbě správného výrobku,” prohlásil Gianpiero Morbello, Marketing Communication & Channel Marketing Director, Acer EMEA. „Zjednodušení výběru spolu s přizpůsobením naší komunikační strategie měnícím se potřebám zákazníků nám umožnilo podstatným způsobem u uživatelů zlepšit dojem z kontaktu s naší společností a výrazně podpořit náš nepřímý způsob prodeje prostřednictvím prodejních kanálů a našim partnerům pomohlo najít řešení, která přesně splňují potřeby koncových uživatelů.“

Tiskové zprávy

Diskuse