O2 OPĚT VARUJE PŘED PODVODNÝMI PRODEJCI

15. 10. 2006 23:54    Rubrika: Tiskové zprávy

TELEFÓNICA O2 OPĚT VARUJE PŘED PODVODNÝMI PRODEJCI TELEKOMUNIKAČNÍCH SLUŽEB

TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění

Před opakovanou vlnou pravděpodobně podvodných prodejců telekomunikačních služeb opět varuje společnost Telefónica O2 Czech Republic. Opět se v posledním měsíci na společnost obrátilo značné množství zákazníků, kteří si znovu stěžovali na zvláštní praktiky podomních prodejců, kteří se vydávali za spolupracovníky nově přejmenované společnosti a v souvislosti s rebrandingem a uvedením nové značky O2 na český trh se snaží pravděpodobně o podvodné chování na zákaznících společnosti.

„V současné době se opět na našich kontaktních centrech množí stížnosti a stále přibývají další“, říká Martin Žabka, tiskový mluvčí společnosti a dodává: „Již v minulosti jsme podali oznámení o podezření ze spáchání trestných činů nekalé soutěže a podvodu. Ataky na naše zákazníky probíhají ve vlnách, nová se objevuje nyní v době, kdy uvádíme na trh novou značku O2 a naši zákazníci jsou o této skutečnosti právě informováni. Nekalé živly se snaží ovlivnit podvodným chováním některé nezkušené zákazníky. Vedle telefonických oznámení dostáváme i písemná podání, kde je popisována činnost konkrétních prodejců.“ Mimo neoprávněné vydávání se přímo za obchodní zástupce společnosti, se lze setkat i s jasně lživými tvrzeními typu, že původní ČESKÝ TELECOM a Eurotel již údajně nebudou poskytovat služby, ale pouze provozovat sítě. Častým tvrzením je i nejasná argumentace o poskytování slev přímo telekomunikační společností a s tím spojenou nutností změnit smlouvu. Žabka doplňuje: „Je smutné, že takto jsou většinou klamáni starší občané. Všechny tiskoviny společnosti Telefónica O2 jsou opatřeny logem O2 a pokud někdo podsouvá jiné písemnosti, které nejsou opatřeny tímto logem, jedná se zcela jistě o podvod.“

Telefónica O2 tak chce opět varovat všechny spotřebitele, aby si dávali pozor na osoby, které pouští do bytu. „Každý prodejce služeb společnosti Telefónica O2 Czech Republic nebo partnerských firem je vybavený identifikačním průkazem s číslem, jménem a fotografií, které jsou již v designu O2," říká Martin Žabka . Telefónica O2 zároveň provozuje bezplatnou informační linku 800 130 027, na které si může každý ještě před jednáním ověřit, zda je návštěvník skutečně pracovníkem společnosti, nebo jde o podvodníka, který se za oficiálního zástupce jenom vydává.

Pomocí těchto opatření se společnost snaží své zákazníky ochránit a dále zprůhlednit jejich komunikaci s firmou. Doporučuje mimo jiné, aby průkazky od každé návštěvy vždy vyžadovali.

Společnost Telefónica O2 Czech Republic bude i nadále činit vše, co je v jejích silách, aby ochránil uživatele pevných linek i mobilních telefonů před takovými praktikami. Dále bude situaci sledovat a dostupnými technickými i legálními prostředky v nejvyšší možné míře bránit obdobným postupům na telekomunikačním trhu. V případě jakýchkoli nových poznatků bude samozřejmě také neprodleně informovat širokou veřejnost a podnikat další právní kroky.

Tiskové zprávy

Diskuse