Sony Ericsson za první čtvrtletí 2007

22. 4. 2007 20:28    Rubrika: Tiskové zprávy

Společnost Sony Ericsson Mobile Communications AB (Sony Ericsson) dnes oznámila konsolidované finanční výsledky za první čtvrtletí roku 2007:

TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění






Q1 2006
Počet dodaných přístrojů (v milionech ks): 13,3
Tržby (v milionech EUR): 1992
Hrubá marže (%): 26,3 %
Provozní zisk (v milionech EUR): 143
Provozní marže (%): 7,2 %
Zisk před zdaněním (v milionech EUR): 151
Čistý zisk (v milionech EUR): 109
Průměrná prodejní cena (EUR): 149

Q4 2006
Počet dodaných přístrojů (v milionech ks): 26,0
Tržby (v milionech EUR): 3782
Hrubá marže (%): 29 %
Provozní zisk (v milionech EUR): 484
Provozní marže (%): 12,8 %
Zisk před zdaněním (v milionech EUR): 502
Čistý zisk (v milionech EUR): 447
Průměrná prodejní cena (EUR): 146

Q1 2007
Počet dodaných přístrojů (v milionech ks): 21,8
Tržby (v milionech EUR): 2925
Hrubá marže (%): 30,3 %
Provozní zisk (v milionech EUR): 346
Provozní marže (%): 11,8 %
Zisk před zdaněním (v milionech EUR): 362
Čistý zisk (v milionech EUR): 254
Průměrná prodejní cena (EUR): 134

V prvním čtvrtletí bylo dodáno 21,8 milionů přístrojů, což představuje nárůst o 63 % ve srovnání se stejným obdobím předcházejícího roku. Díky tomu došlo k významnému meziročnímu nárůstu tržního podílu. Tržby meziročně vzrostly o 47 % a dosáhly výše 2925 milionů EUR. Zisk před zdaněním činil 362 milionů EUR a v meziročním srovnání vzrostl o 139 %. Čistý zisk dosáhl výše 254 milionů EUR. Hodnota průměrné prodejní ceny (ASP) poklesla na 134 EUR díky úspěšnému rozšiřování produktového portfolia o telefony střední třídy a cenově dostupné modely.
Společnost Sony Ericsson navázala na rekordní rok 2006. Úspěch rozšiřujícího se portfolia a atraktivních modelů střední třídy jako K310i a Walkman mobilů W300i a W200i doplněný dobrou ziskovostí v tomto segmentu dokazuje mimořádně silný růst v rozvíjejících se trzích Latinské Ameriky a Asijsko-Pacifické oblasti, ale i v Evropě. Přes úspěšné rozšiřování produktového portfolia o telefony střední třídy a cenově dostupné modely došlo k meziročnímu nárůstu marží. To odpovídá zaměření managementu společnosti na kontrolu nákladů a udržení marží při současném oslovení širšího trhu.
Během čtvrtletí společnost Sony Ericsson představila několik nových modelů včetně dvou telefonů Cyber-shot, pěti Walkman mobilů různých cenových kategorií a svého prvního HSDPA telefonu, který je určen především pro severoamerický trh.
V průběhu prvního čtvrtletí 2007 společnost Sony Ericsson oznámila několik strategických kroků:
• Díky silnému nárůstu prodejů v Asijsko-Pacifické oblasti společnost oznámila své plány zahájit přes své globální výrobní partnery Flextronics a Foxconn výrobu telefonů v Indii.
• V únoru došlo k dokončení akvizice švédské softwarové společnosti UIQ Technology AB a založení samostatné holdingové firmy UIQ Holdings.
• V březnu společnost Sony Ericsson podepsala se Sagem Communication (SAFRAN Group) dohody o licencování a vývoji cenově dostupných GSM, GPRS a EDGE telefonů. Tato spolupráce posílí pozici společnosti Sony Ericsson v této oblasti trhu.
Sony Ericsson odhaduje celosvětový trh mobilních telefonů na více než 1,1 miliardy dodaných přístrojů v roce 2007. Společnost předpokládá, že v prvním čtvrtletí vzrostl její globální tržní podíl o přibližně 2 % ve srovnání se stejným obdobím předcházejícího roku na více než 8 %.
Společnost Sony Ericsson vyplatí svým mateřským společnostem v roce 2007 celkem 848 milionů EUR ve formě dividend a kapitálového úmoru.
Počínaje prvním čtvrtletím 2007 dochází k rozšíření zveřejňovaných finančních údajů o společnosti Sony Ericsson. Toto rozhodnutí je důsledkem pokračujícího růstu firmy a bylo učiněno po dohodě s mateřskými společnostmi. Informace je možné nalézt na internetových stránkách.

Tiskové zprávy

Diskuse