V reklamě se lže. A strašně, tvrdí Vodafone

7. 5. 2007 20:07    Rubrika: Tiskové zprávy

„V reklamě se lže. Ale strašně....“ to jsou první slova nové televizní reklamní kampaně Vodafonu. Je patrné, že Vodafone pokračuje v tradici svébytných reklam s vtipným podtextem, které vzbudí rozruch. A tato reklama to jen potvrzuje.

TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění

Tentokrát operátor nepoužil symboliku psů, ale herec Petr Čtvrtníček spolupracuje s Vodafonem i nadále. V novém spotu ztvárnil Petr Čtvrtníček lektora, který vyučuje tzv. „reklamštinu“, tedy jazyk, jaký se běžně používá v reklamě. V nadcházející sérii reklamních spotů Vodafone otevřeně upozorňuje na marketingové praktiky, které se dlouhodobě používají na trhu a v důsledku tak podávají zákazníkům zavádějící informace.

„Naším cílem je vtipnou formou upozornit veřejnost, aby si dávala pozor na to, co se v reklamě říká. Chceme být k zákazníkům fér, a proto jsme otevřeli pomyslnou „Pandořinu“ skříňku reklamního žargonu, což z pozice jednoho z nejvýznamnějších zadavatelů reklamy na českém trhu samo o sobě vyžaduje notnou dávku odvahy,“ říká Martin Jaroš, ředitel pro reklamu Vodafonu.

Čtvrtníček jakožto lektor probírá v první lekci „reklamštiny“ například slovo „neomezeně“. Podle Vodafonu u někoho znamená neomezeně jak kdy a jak pro koho. „Zrovna tak je z našeho pohledu nesmyslné, aby se za nabídku, která se v reklamách leskne s přívlastkem zdarma, ve skutečnosti platilo,“ dodává Martin Jaroš.

Na podobnou problematiku upozorňovalo i Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) ve své tiskové zprávě ze dne 23. ledna 2007. V ní SOS zmiňovalo, že aby šlo o klamavou reklamu, společnost nemusí uvést výslovně nepravdivé informace. Stačí, když je opomenuta podmínka, která může podstatným způsobem ovlivnit rozhodnutí spotřebitele.

Vodafone vytvořil spot ve spolupráci se svou reklamní agenturou Mark BBDO. Reklamu režíroval Viktor Pavlovič.

Tiskové zprávy

Diskuse