Lenovo a IBM rozšiřují svou globální spolupráci
28. 5. 2007 00:05 Rubrika: Tiskové zprávy
Společnosti Lenovo a IBM oznamují rozšíření svého globálního partnerství, aby mohly společně vyvíjet a dodávat integrovaná a dedikovaná technologická řešení jak pro velké podniky, tak sektor malých a středních firem včetně jednotlivců. Dohoda podtrhuje zkušenosti společnosti Lenovo s výrobou nejspolehlivějších osobních počítačů s rozsáhlými možnostmi IBM v oblastech informačních služeb i technologií. Ve smyslu této dohody by Lenovo a IBM měly společně dodávat ucelená IT řešení, která budou vyhovovat potřebám široké škály klientů, od oblasti zdravotnictví, finančních institucí, školství, maloobchodu až po státní správu.
TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění
Aliance firem IBM Global Services, Lenovo a jejich obchodních partnerů nabídne zákazníkům počítače Lenovo ve spojení s hardwarovými i softwarovými řešeními od IBM a také aplikací od nezávislých partnerů. Infrastrukturu dodá IBM, stejně jako služby údržby a technické podpory. Servisní produkty společnosti IBM nabízejí podporu a optimalizaci prostředí pro uživatele, včetně platforem, zařízení a zkušeností a umožňují uživatelům lépe využít výhody nástrojů počítačů Lenovo jako například technologií pro zabezpečení a správu ThinkVantage u řady Think a Lenovo Care u řady Lenovo 3000.
Dále pokračuje zpráva v původním znění:
The expanded relationship leverages Lenovo’s transactional business model, and technology and market-specific expertise from each company to help IBM capture a larger piece of the small business and consumer markets. Lenovo has introduced its new transaction model in Germany, Hong Kong and India, and will continue its rollout globally throughout the year. IBM and Lenovo will establish a joint innovation team focused on generating innovative solutions that deliver sustained business value for small businesses and enterprises alike.
“This is a significant evolution in our global strategic alliance with IBM,” said Rory Read, senior vice president of operations, Lenovo. “We are committed to bringing the quality and reliability of our core ThinkPad and ThinkCentre technologies to enterprises and SMBs around the globe. Through this agreement, customers will now have the opportunity to include the purchase of Lenovo’s best engineered PCs within the context of their overall technology solutions.”
This partnership builds on the success of the IBM-Lenovo multi-year agreement, in which Lenovo is the leading provider of personal computers to IBM clients, and where IBM provides financing and end-user support services for those PC solutions.
“Our alliance with Lenovo is consistent with IBM's strategy to be the world leader in providing technology and solutions across industries and in countries around the world,” said Towney Kennard, General Manager, IBM/Lenovo Alliance, IBM. “Providing high value, industry-specific technology solutions that combine Lenovo’s PCs with IBM end user services, financing and winning solutions offers customers the collective expertise of two world-class technology companies.”
IBM will market and sell Lenovo PCs through IBM Global Services, including its strategic outsourcing deals. Lenovo, through IBM, will collaboratively sell its products to customers under the name “Delivered by IBM.” Technical support will be provided via IBM Technical Support Centers by highly experienced specialists.