Sony Ericsson - růst zisku i tržního podílu

14. 7. 2007 15:11    Rubrika: Tiskové zprávy

• Rozšířené portfolio pomáhá zvyšovat podíl na trhu

TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění






Společnost Sony Ericsson Mobile Communications AB (Sony Ericsson) včera oznámila konsolidované finanční výsledky za druhé čtvrtletí roku 2007:
Ve druhém čtvrtletí bylo dodáno 24,9 milionů přístrojů, což představuje nárůst o 59 % ve srovnání se stejným obdobím předcházejícího roku. Díky tomu došlo k významnému nárůstu tržního podílu jak meziročně, tak při srovnání s prvním čtvrtletím. Tržby meziročně vzrostly o 37 % a dosáhly výše 3112 milionů EUR. Zisk před zdaněním činil 327 milionů EUR a v meziročním srovnání vzrostl o 55 %. Čistý zisk dosáhl výše 220 milionů EUR. Hodnota průměrné prodejní ceny (ASP) poklesla v souladu s předpoklady společnosti na 125 EUR. Důvodem je úspěšné rozšiřování produktového portfolia o telefony střední třídy a cenově dostupné modely.

„Společnost Sony Ericsson pokračovala díky svému rozšířenému portfoliu v získávání tržního podílu,“ řekl Miles Flint, prezident společnosti Sony Ericsson. „Předpokládáme, že trh bude i v tomto roce velmi konkurenční, přesto je naším cílem růst i nadále.“
Úspěch rozšiřujícího se portfolia a atraktivních modelů střední třídy jako K310i a Z310i a Walkman mobilů W300i a W200i dokazuje silný růst na trzích Latinské Ameriky, Evropy, Blízkého východu i Afriky. Během čtvrtletí společnost Sony Ericsson představila mnoho nových modelů včetně pětimegapixelového Cyber-shot telefonu K850i nebo Walkman mobilu W960i vybaveném 8GB interní pamětí.
V návaznosti na oznámení zahájení výroby telefonů v Indii přes globální výrobní partnery Flextronics a Foxconn, které souvisí se silným nárůstem prodejů v Asijsko-Pacifické oblasti a bylo oznámeno v průběhu prvního čtvrtletí, rozhodla společnost o založení vlastní výzkumné a vývojové pobočky ve městě Chennai.
Sony Ericsson odhaduje celosvětový trh mobilních telefonů na více než 1,1 miliardy dodaných přístrojů v roce 2007. Ve druhém čtvrtletí vzrostl globální tržní podíl společnosti Sony Ericsson ve srovnání se stejným obdobím předcházejícího roku o přibližně 3 % na více než 9 %.

Tiskové zprávy

Diskuse