Telefónica O2 - statistika televizních přenosů

29. 8. 2007 18:48    Rubrika: Tiskové zprávy

Telefónica O2 zrealizovala rekordních 837 hodin televizních přenosů

TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění

Společnost Telefónica O2 Czech Republic oznámila statistiky televizních přenosů, které svým partnerům zajistila v první polovině roku 2007. Za prvních šest měsíců letošního roku bylo realizováno 426 televizních přenosů v celkové délce 837 hodin vysílání, což představuje větší objem přeneseného času, než za celý rok 2006. Tato čísla neustále rostou a i letos udržují vzestupný trend. Telefónica O2 disponuje vlastní flotilou přenosových vozů, které jsou schopny, díky bezdrátovým i pevným technologiím, zajistit přenos TV signálu z terénu do televizního studia a do vysílací sítě, což je využívané především při přímých přenosech. Síť společnosti Telefónica O2 a přenosová infrastruktura tedy slouží nejen telekomunikacím, ale i k televizním přenosům a s tím souvisejícím službám.

"Díky velikému množství a pestré skladbě našich zákazníků musíme být schopni splnit i méně obvyklé požadavky na zabezpečení datových přenosů. Distribuce televizního signálu v reálném čase je extrémně náročná jak na kvalitu vysílací techniky a přenosové infrastruktury, tak i na profesionalitu a zkušenost našich zaměstnanců. V současné době jsme jediný telekomunikační operátor, který tuto službu postavenou na prostředí ATM sítě zvládne a běžně nabízí"komentuje tuto nabídku Petr Slováček, viceprezident pro provoz společnosti Telefónica O2.

V roce 2003 bylo uskutečněno 157 přenosů v celkové délce téměř 416 hodin. V následujících letech tato čísla významně narůstala - v roce 2004 to bylo 302 přenosů, o rok později 350 a konečně v roce 2006 už 600 uskutečněných přenosů v celkové délce přes 833 hodin. Letos jich bylo v prvním pololetí zatím realizováno již 426, což představuje 837 hodin, a dá se předpokládat, že i tento rok bude znamenat proti předchozím obdobím další nárůst. Od roku 2003 společnost Telefónica O2 zprostředkovala 1835 televizních přenosů. Mezi hlavní klienty patří hlavně Česká televize, dalšími zákazníky jsou televize Prima a Óčko.

Telefónica O2 je připravena jednat flexibilně a nabídnout komplexních řešení televizních přenosů. V případě potřeby jsou technici schopni zajistit vysílání do 1 dne od objednávky. Přenosový tým v současné době tvoří zhruba třicet lidí, kteří jsou k dispozici nepřetržitě v průběhu celého roku. Kromě zajištění přenosu signálu mezi štábem v terénu, vysílači a studiem je Telefónica O2 schopna poskytnout celé spektrum doplňkových služeb, jako jsou například komentátorská stanoviště, přípojky k internetu, telefonní ústředny, WiFi press centrum a mnoho dalších. Tato nabídka je nejčastěji využívána pro přímé přenosy ze sportovních, kulturních a společenských akcí.

Zajímavá je také technická realizace samotného přenosu. Signál, který poskytne zákazník, je nejdříve v přenosovém voze upraven do formátu MPEG. Dále putuje do páteřní sítě O2 a následně směrován k požadovanému cíli. Pro přenos je použita přepínaná ATM síť s konstantním datovým tokem, pro jeden kanál se běžně používá přenosová kapacita 25 Mbps. Na straně příjemce je poté signál před použitím analogicky překonvertován MPEG dekodérem. Architektura sítě ale umožňuje současný přenos více kanálů - v jednom okamžiku lze přijímat až osm různých signálů z jednotlivých přenosových vozů. Vzhledem k opakovaným požadavkům je také vybudováno technické zázemí na zhruba stovce lokalit, ze kterých se přenosy nejčastěji realizují. Jedná se například o sportovní haly, koncertní sály a další místa. Mezi všemi body jsou při přenosech vyhrazeny VPN kanály, což zajistí dostatečnou kvalitu spoje.

Česká televize jako největší klient využívá i permanentního propojení všech hlavních studií (Praha, Brno, Ostrava) a propojení studií přímo s 41 pozemními vysílači televizního signálu.

Telefónica se v oblasti televizního vysílání a přenosů angažuje dlouhodobě a systematicky. Jako jeden ze tří provozovatelů digitálního multiplexu pracuje s Českou televizí na experimentálním šíření přenosů v HD kvalitě, revoluční je také její nabídka na sledování televize na displejích mobilních telefonů. Zcela unikátní je pak její vlastní internetová O2TV, kterou k dnešnímu dni využívá přes 40 000 zákazníků. Nabídka distribuce televizního signálu je tak jednou z dalších aktivit, které rozšiřují její produktové portfolio v této oblasti.

Tiskové zprávy

Diskuse