HP Automated Operations 1.0 - nový software a služby
29. 11. 2007 16:28 Rubrika: Tiskové zprávy
HP uvádí nový software a služby pro plnou automatizaci správy podnikových služeb
TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění
Společnost HP uvedla nový software a služby, které pomohou IT manažerům transformovat a automatizovat podnikové informační systémy.
HP Automated Operations 1.0 představuje integrovanou sadu produktů, která automatizuje IT operace napříč všemi technologickými i organizačními oblastmi působení podniků. Navíc snižuje množství procesů, které je nutné provádět pouze manuálně, i náklady na každodenní IT provoz, čímž umožňuje vynakládat více prostředků na podporu inovací a růstu podniku.
Software HP Automated Operations 1.0 tvoří řešení IT Service Management, Business Service Management a Business Service Automation. Tato další generace softwaru pro řízení IT provozu je zásadním pilířem systému Business Technology Optimization (BTO) divize HP Software, který spojuje technologie HP OpenView, Peregrine, Mercury a Opsware.
Nové pojetí IT provozu
HP Software Automated Operations 1.0 je integrovanou sadou produktů, které pomáhají zákazníkům zkvalitňovat podnikové procesy a výrazně snižovat provozní náklady. Dosahuje toho zejména automatizací IT procesů, automatizací zavádění, změn a správy služeb, a monitorováním a správou podnikových služeb. Toto řešení rovněž poskytuje centrální konfigurovatelnou databázi CMDB.
HP také rozšířilo IT Service Management (ITSM) a přidalo nové špičkové procesy pro správu životních cyklů služeb, které pomohou definovat, poskytovat a spravovat podnikové služby od jejich návrhu až do ukončení provozu. Jsou v něm začleněny doporučené postupy podle metodiky Information Technology Infrastructure Library (ITIL) v3, takže poskytuje měřítka pro neustálé zdokonalování procesů a zároveň pomáhá společnostem optimalizovat praktické výsledky provozu podnikových služeb.
„Abychom zákazníkům pomohli se zajištěním provozu, v posledních dvou letech jsme agresivně rozšířili naše portfolio softwaru a prohloubili svou odbornost,“ řekl Tom Hogan, senior viceprezident HP Software. „Dlouhodobý důraz na potřeby zákazníků se nám vyplácí – čím dál více jich pro dosažení svých podnikatelských cílů volí řešení HP Software.“
Podle nedávného průzkumu odborné analyticky agentury Gartner, Inc. jsou dvěmi hlavními prioritami IT v podnicích zkvalitňování podnikových procesů a řízení provozních nákladů na úrovni celého podniku.(1)
Mnozí manažeři IT se však potýkají se složitým úkolem, jak vyhovět těmto požadavkům se zastaralými nástroji, které nestačí pro správu čím dál složitějšího prostředí IT. Informační infrastruktura – servery, síťová zařízení, disková pole, klientské počítače a software – totiž bez výjimky ve všech podnicích v posledních letech neuvěřitelně narostla.
Nové řešení HP Business Service Automation
Nové řešení HP Business Service Automation obsahuje klíčové technologie automatizace datového centra získané akvizicí společnosti Opsware i vlastní technologie HP pro automatizaci správy klientů a úložných podsystémů. IT organizacím umožňuje:
• automatizovat provoz infrastruktury napříč klienty, aplikacemi, fyzickými a virtuálními servery, sítěmi, úložišti a softwarem. Uvolňuje tak ruce IT týmu pro strategické a inovativnější iniciativy na podporu růstu firmy;
• řídit procesy napříč systémy a týmy pomocí aplikace HP Operations Orchestration, která poskytuje jasný přehled o procesech s dopadem na finanční vykazování, zabezpečení a další aspekty řízení;
• zaznamenávat a spravovat všechny aktualizace konfigurací i změny infrastruktury a aplikací pro zajištění plné shody služeb s příslušnými předpisy.
„Automatizace podnikových služeb je pro IT organizaci příležitostí dosáhnout těsnější vazby na podnikatelské cíle, jako je shoda s předpisy, zabezpečení, snižování nákladů a uvádění inovativních produktů,“ řekl Stephen Elliot, ředitel výzkumu Enterprise Management Service v IDC. „Zastaralé procesy správy podnikové infrastruktury jsou příliš statické, zdlouhavé a prodlužují uvádění produktů na trh. IT organizace musí zavést zralejší procesy a technologie, jež podpoří dynamičtější provoz určovaný potřebami podniku.“
Komplexní řešení HP IT Service Management
Řešení HP ITSM pomáhá IT organizacím kontinuálně monitorovat, vyhodnocovat i zvyšovat jejich praktickou hodnotu, a zároveň zvyšovat účinnost poskytování IT služeb. HP ITSM obsahuje nové služby HP Operational Management spolu se školením a vyhodnocením ITSM, a také zásadní vylepšení produktů:
• HP Service Manager 7.0 – umožňuje automaticky sledovat a řídit podnikové služby se zaměřením na jejich kvalitnější provoz s nižšími náklady. Pomocí nástroje HP Service Manager 7.0 je možné spravovat podnikové služby z perspektivy uživatele, přičemž zjišťování a řešení problémů urychluje integrace s řešeními HP Quality Center, HP Universal CMDB a HP BSM. HP Service Manager 7.0 je také nabízen jako služba (Software-as-a-Service), kdy jej zákazníci mohou používat podle potřeby v síti internetu bez zdržování a komplikací s nasazením.
• HP Decision Center 2.0 – pomáhá IT týmu spravovat a zvyšovat kvalitu poskytovaných služeb. Poskytuje předem nakonfigurované statistické i analytické nástroje založené na ITIL v3, které pomohou zajistit maximum informací nutných pro rozhodování a přijímání kroků ke zdokonalování podnikových procesů či minimalizaci negativních dopadů na provoz.
Kromě vylepšení softwaru IT Service Management nabízí HP také nové služby, které pomohou zákazníkům rychle získat praktický užitek z nového softwaru:
• HP Blueprint and Training for Service Manager 7.0 – doporučené postupy pro standardizaci a automatizaci procesů k urychlení implementace ITIL v3 a nasazení produktu HP Service Manager. Tyto služby pomáhají zákazníkům zvýšit efektivitu a kvalitu IT provozu, zajistit shodu s nároky na výkazy pro regulační účely a snižovat provozní rizika.
• HP IT Service Management Assessment Services – tyto služby pomáhají zákazníkům průběžně zvyšovat kvalitu správy služeb a procesů. Nová služba s vylepšeními zahrnujícími aktuální procesy ITIL v3 pomáhá zvýšit produktivitu a zredukovat nutné změny procesů, což uvolňuje IT pracovníkům kapacitu pro strategičtější projekty, které skutečně přispívají k růstu firmy.
„Abychom dokázali zvládnout rychle rostoucí poptávku, museli jsme sladit několik různých lokálních řešení a služeb. HP Software nám pomohlo implementovat potřebné služby do jediného globálního funkčního celku a výrazně tak snížit naše provozní náklady,“ řekl Lawrence Baxter, CIO společnosti Wunderman. „Řešení HP IT Service Management nám pomohlo rychle zvládnout agresivní realizaci první fáze tohoto projektu, úspěšně transformovat a vylepšit náš provoz i zvýšit celkovou kvalitu služeb.“
Další informace o softwaru, službách a řešeních HP Business Technology Optimization jsou k dispozici v online press kitu na adrese www.hp.com/go/swuniverse07barcelona, případně www.hp.com/go/itoperations.