Canon Europe - profesionální tisk z webu
7. 12. 2007 10:40 Rubrika: Tiskové zprávy
Profesionální tisk z webu čekají v Evropě skvělé časy
TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění
• Počet instalovaných web-to-print systémů poroste ročně o 68 %
• Objem tisku k roku 2010 stoupne o 264 % a dosáhne obratu 10,5 miliardy Eur
• Čtvrtina odborníků zatím neví, co jim tisk z webu může přinést
• Svět evropského profesionálního tisku se dělí na příznivce a zaryté odpůrce webových technologií
Společnost InfoTrends pro Canon Europe na základě výzkumu odhadla, že rozšíření moderní technologie web-to-print, které slouží k usnadnění komunikace mezi zákazníky a komerčními tiskárnami či grafickými studii, v následujících pěti letech poroste meziročně o 68 %.
Výsledky studie vycházejí z 652 rozhovorů s provozovateli tiskáren, kopírovacích center, grafických studií a dalšími odborníky ve třinácti evropských zemích. Téměř třetina respondentů již nyní technologie web-to-print využívá, do pěti let bude služby založené na webovém rozhraní nabízet přibližně polovina tiskáren v Evropě. To odpovídá dalšímu zjištění, podle nějž se příznivci a odpůrci nových technologií dělí na dvě stejně velké skupiny.
Podniky, které již nyní využívají možností technologie web-to-print, získávají touto cestou v průměru 14 % všech zakázek, a v následujících letech očekávají výrazné zvýšení zájmu zákazníků o tuto službu. Podle jejich očekávání dosáhne podíl objednávek učiněných přes web třetiny celkového tiskového objemu, to představuje nárůst o 264 %. Podle propočtů společnosti InfoTrends dosáhne hodnota zakázek získaných prostřednictvím technologie web-to-print do roku 2010 výše 10,5 miliardy Eur.
„Z nasazení technologií web-to-print těží provozovatelé tiskáren a grafických studií i jejich zákazníci, kteří nemusejí investovat do vlastní infrastruktury a díky efektivní online komunikaci šetří svůj čas,“ říká Roman Dvořák, CBS consultant. „Naše zkušenosti jasně ukazují, že zavedení webového rozhraní pro komunikaci se zákazníky a příjem zakázek dokáže zvýšit obrat tiskáren a přivést nové zájemce o jejich služby.”
Většina poskytovatelů služeb web-to-print zatím nabízí pouze základní funkce. Devadesát procent evropských tiskáren vybavených web-to-print systémem v současnosti nabízí nebo se chystá zavést možnost zadávání zakázek prostřednictvím webového rozhraní. Stejné množství tiskáren přijímá touto formou poptávky a žádosti o kalkulace a 84 % respondentů s web-to-print systémem používá webové rozhraní pro zajištění korektur.
Nejčastěji nabízeným produktem v prostředí web-to-print je tisk marketingových materiálů, který poskytuje 8 z 10 poskytovatelů. Mezi další oblíbené aplikace patří hlavičkové papíry (69%), katalogy (56 %), manuály (53 %) a materiály pro přímý marketing (50%).
Zdá se však, že se evropští poskytovatelé tiskových služeb příliš nemají k poskytování komplexnějších služeb, které zahrnují například variabilní tisk. Automatickou tvorbu kalkulací v současnosti nabízí pouze 28 % respondentů s web-to-print systémem, toto číslo stoupá na 62 %, pokud do něj začleníme provozovatele, kteří zavedení této funkce plánují. Stejných 28 % respondentů nabízí svým zákazníkům tvorbu integrovaných marketingových kampaní, které kombinují tištěné materiály a webovou reklamu. Dalších 27 % respondentů tuto službu připravuje. Nejméně nabízenou službou je poskytování distribučních seznamů prostřednictvím webového rozhraní, které již zavedlo 26 % respondentů a další pětina její zavedení plánuje.
Průzkum zároveň ukázal, že ani profesionálové občas nesledují nové trendy – 26 % respondentů si nebyla jistá přesným významem termínu “web-to-print”. Nejlepší povědomí o nových technologiích mají podle výzkumu odborníci v severských zemích, definici pojmu si naopak nedokázalo vybavit 40 % britských, 46 % francouzských a 48 % belgických provozovatelů tiskáren.
Důvody k odmítání technologie web-to-print se různí. Respondenti, kteří neplánují zavedení webového rozhraní, nejčastěji (51 %) používají pro příjem zakázek e-mail a FTP, 47 % pokládá za výhodnější optická média či paměťové karty. Mezi dalšími důvody pro odkládání implementace web-to-print technologií jsou finanční náklady (25 %), nedostatek vhodných tiskových aplikací (25 %), nízká znalost IT (21 %), nezájem zákazníků (20 %), nedostatek zkušeností s technickým workflow (15 %) a obavy z bezpečnostních rizik (10 %). Pouze 17 % z respondentů implementaci web-to-print odmítají odmítá proto, že novému konceptu nevěří.