Intel - průzkum znalosti počítačů

15. 1. 2008 10:40    Rubrika: Tiskové zprávy

Průzkum ukazuje, že si Evropané v oblasti technologického know-how věří. Co do znalostí jsou nejvíce sebevědomí Italové a Španělé. Notebooky se staly součástí životního stylu natolik, že až 74 procent respondentů tvrdí, že hledí na to, jak odrážejí jejich osobnost a módní image. Podle průzkumu jsou ženy dokonce ochotny vzdát se kvůli notebooku i čokolády!

TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění


Společnost Intel provedla průzkum mezi uživateli přenosných počítačů, aby zjistila, jaké jsou současné trendy mezi uživateli a jaké postoje vůbec majitelé notebooků ke svým přístrojům zaujímají. Dotazy směřovaly nejen na nové trendy a uživatelskou počítačovou gramotnost, ale i na samu image uživatelů a na to, jak ji ovlivňuje design notebooků.

Výsledky průzkumu hovoří o tom, že 98 procent uživatelů si považuje vlastních počítačových znalostí. Celých 67 procent pak dokonce samo sebe hodnotí jako počítačové odborníky. Mezi muži panuje v tomto směru vyšší sebevědomí. Za experta v počítačových znalostech se označilo 26 procent dotázaných mužů. Ženy k počítačové gramotnosti přistupují skromněji, jen 8 procent z nich se zařazuje mezi expertky v tomto oboru.

Z výsledků dále vyplývá, že za národ s největšími znalostmi v oblasti notebookových technologií se pokládají Italové a Španělé (24 %, respektive 23 %). Naproti tomu se například Britové skromně zařazují mezi průměr. Z průzkumu lze vyčíst, že ono vysoké sebevědomí respondenti získávají převážně v souvislosti s tím, že své znalosti považují za součást vlastního životního stylu. Notebooky využívají velmi často k nákupům po síti, přístupu k internetovému bankovnictví nebo sdružování do on-line komunit. Češi se hodnotí také poměrně vysoko. Nadpoloviční většina majitelů notebooku své počítačové znalosti hodnotí jako pokročilé (51 %) nebo se považují za experty. Expertů je v Česku podle výzkumu 15 procent z dotázaných.

Nakupování po internetu se dotazovaným uživatelům notebooků zdá bezpečné a cítí se při něm kompetentně. Obchodování on-line se stává stále rozšířenějším díky své jednoduchosti a pohodlnosti. Až 70 procent dotázaných nakupuje přes internet jednou či vícekrát týdně a vyhýbají se tak frustrujícím vánočním
a novoročním frontám v obchodech. Další populární činností prováděnou přes internet je internetové bankovnictví. Celých 75 procent uživatelů provádí správu svých financí on-line.

Notebook je také otázkou stylu
Přenosný počítač už není jenom přístrojem, na kterém se dá pracovat. V dnešní době stále více jde spíše o součást životního stylu. Přibližně 74 procent respondentů tvrdí, že se v notebooku odráží jejich osobnost, a musí tedy i jeho prostřednictvím ukázat svou správnou image. Přes 86 procent dotazovaných Italů, kteří hodně kladou důraz na svou image, má starost o to, co o nich říká jejich notebook. Němci naopak upřednostňují praktičnost a preferují modely, které zohledňují jejich technické znalosti. Respondenti, které styl notebooku zajímá vůbec nejméně, jsou převážně z Ruska a Polska. Polovina z nich si myslí, že vzhled notebooku a design nejsou vůbec důležité. „V Česku se nad tím, co o majiteli říká jeho notebook, zamýšlí téměř 85 procent dotázaných,“ potvrdil Martin Drdul, manažer pro rozvoj trhu společnosti Intel.

Ženy mění čokoládu za notebook
Respondenti potvrzují masivní nárůst komunikace po síti. Devět z deseti dotazovaných uživatelů odpovědělo, že své přenosné počítače používají ke komunikaci s přáteli, kolegy a známými. Ženy v souladu se svou komunikativnější povahou v tomto ohledu vedou nad muži a notebooky využívají ke komunikaci o něco častěji. Každá čtvrtá dotázaná žena připouští, že laptop je nedílnou součástí jejího životního stylu a že si jej bere třeba i na dovolenou. Každá třetí žena by dokonce byla ochotna vzdát se čokolády a sladkostí na celý rok, jen aby nemusela obětovat svůj přenosný počítač!

Dnešní uvědomělí uživatelé přenosných počítačů při výběru nového systému přesně vědí, co chtějí, a nebojí se žádat více. „Někteří touží po delší životnosti baterie (60 procent), jiní požadují energetickou efektivnost (56 procent) a jiní ve svém notebooku chtějí mít možnost přehrávat nosiče s filmy ve vysokém rozlišení HD-DVD,“ řekl Martin Drdul, Intel. Mužští respondenti od přenosného počítače vyžadují kvalitnější multimediální vlastnosti kvůli lepším zážitkům při hraní počítačových her, zatímco ženy více zajímá ukládání fotografií a videozáznamů.

Se zvyšujícími se požadavky uživatelů notebooků je důležité technologie stále rozvíjet a inovovat tak, aby byla zajištěna co největší spokojenost uživatelů. S cílem uspokojit mobilní zákazníky uvedl Intel nejnovější generaci procesorové technologie pro notebooky Intel® Centrino®, která uživatelům nabízí vyšší výkon a delší životnost baterie, zlepšenou HD-DVD funkčnost i cenami ověnčený 45nm procesor Intel Core™ 2 Duo.

O průzkumu
Společnost Intel pověřila přední výzkumnou firmu Loudhouse, aby zjistila trendy a postoje panující mezi uživateli přenosných počítačů v devíti zemích Evropy: České republice, Francii, Německu, Itálii, Polsku, Rusku, Španělsku, Švédsku a Spojeném království. Za použití on-line metody bylo v průběhu prosince 2007 dotazováno celkem 2700 uživatelů notebooků – 300 zodpovězených dotazníků v každém ze zmiňovaných států.

Každé pohlaví mělo poloviční zastoupení a odpovědi přicházely z následně rozdělených věkových skupin:
• 18–24 let: 38 procent
• 25–34 let: 40 procent
• 35–44 let: 14 procent
• 45–54 let: 5 procent
• 55 a více: 3 procenta

Tiskové zprávy

Diskuse