Sony Ericsson - výsledky za rok 2007

16. 1. 2008 17:02    Rubrika: Tiskové zprávy

Výsledky společnosti Sony Ericsson za rok 2007: přes 100 milionů prodaných telefonů

TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění

Klíčové ukazatele ve čtvrtém čtvrtletí 2007:
• Meziroční nárůst počtu dodaných přístrojů o 18 %
• Pokračující růst tržního podílu a ziskovosti
• Pokračující investice do budoucnosti

Klíčové ukazatele v roce 2007:
• Přes 100 milionů prodaných přístrojů
• Díky rozšíření portfolia produktů se udržely silné marže
• Růst počtu dodaných přístrojů byl podpořen většími prodeji modelů nižší cenové kategorie
• Udržení vedoucí pozice v oblasti hudby – doposud prodáno celkem 145 milionů telefonů s hudebním přehrávačem včetně 57 milionů Walkman mobilů

Společnost Sony Ericsson Mobile Communications AB (Sony Ericsson) dnes oznámila konsolidované finanční výsledky za čtvrté čtvrtletí roku 2007:
Ve čtvrtém čtvrtletí bylo dodáno 30,8 milionů přístrojů, což představuje nárůst o 18 % ve srovnání se stejným obdobím předcházejícího roku. Díky tomu došlo k nárůstu tržního podílu jak meziročně, tak při srovnání s předchozím čtvrtletím. Tržby dosáhly výše 3771 milionů EUR a meziročně se tak udržely na stejné úrovni, což odráží strategii rozšíření produktového portfolia o modely nižší cenové kategorie. Zisk před zdaněním činil ve čtvrtletí 501 milionů EUR a v meziročním srovnání se tak udržel na stejné úrovni. Čistý zisk dosáhl výše 373 milionů EUR.
Společnost Sony Ericsson dokázala během čtvrtého čtvrtletí zvýšit svůj podíl na trhu. Zásluhu na tom měl především pokračující úspěch modelů K550 Cyber-shot™ a Walkman mobilů W200, W300 a W580 a to jak na trzích v Americe, tak v Evropě. Hodnota průměrné prodejní ceny (ASP) ve čtvrtém čtvrtletí v porovnání s předchozím obdobím mírně vzrostla díky uvedení dražších přístrojů z řad Walkman® a Cyber-shot™, jako jsou modely W910 a K850. Meziročně však došlo k jejímu poklesu, což odráží strategii rozšiřování produktového portfolia o telefony střední třídy a cenově dostupné modely.
„Společnost Sony Ericsson ukončila velmi úspěšný rok, který potvrdil, že se jí podařila strategie získání tržního podílu rozšířením produktového portfolia. Probíhající investice do výzkumu, vývoje i budování značky mají za cíl toto portfolio dále prohloubit a posílit pozici Sony Ericsson na nových a rozvíjejících se trzích na celém světě,“ řekl Dick Komiyama, prezident společnosti Sony Ericsson. „Naším cílem zůstává stát se jedním ze tří největších hráčů v oboru a díky výsledkům v letech 2006 a 2007 je tento cíl dosažitelný,“ dodal.

Sony Ericsson v souladu s předchozími očekáváními odhaduje celosvětový trh mobilních telefonů na více než 1,1 miliardy dodaných přístrojů v roce 2007. Společnost Sony Ericsson tak předpokládá, že v roce 2007 zvýšila v porovnání s rokem 2006 svůj globální tržní podíl přibližně o dva procentní body na celkových více než 9 %.

V průběhu čtvrtého čtvrtletí oznámila společnost Sony Ericsson, že uzavřela dohodu se společností Motorola, Inc., na základě které Motorola získala 50% podíl ve firmě U.I. Holdings BV, mateřské společnosti UIQ Technology AB, kterou Sony Ericsson koupil na začátku roku 2007. Tato transakce již byla schválena příslušnými antimonopolními úřady.

Během čtvrtého čtvrtletí představila společnost Sony Ericsson řadu nových přístrojů včetně Walkman mobilu W890i a HSDPA telefonů K630i a K660i.
K 1. listopadu 2007 odstoupil z pozice prezidenta společnosti Sony Ericsson Miles Flint a vystřídal ho Hideki Komiyama. Ten předtím působil jako předseda představenstva americké společnosti Sony Electronics Inc. a japonské EVP Electronics Marketing and Sales Strategies, která je součástí Sony Corporation.

Tiskové zprávy

Diskuse