Nokia 2600 classic a Nokia 1209
25. 1. 2008 10:48 Rubrika: Tiskové zprávy
Podle průzkumu Nokia je sdílení telefonů stále častější
TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění
Společnost Nokia představila dva mobilní telefony, Nokia 2600 classic a Nokia 1209, které spotřebitelům nabízejí užitečné funkce, různá barevná provedení a vyměnitelné kryty. Nokia 2600 classic, jejíž maloobchodní cena byla stanovena na orientačních 2 600 Kč (65 Eur), je již rozesílána distributorům a během prvního čtvrtletí 2008 vezme útokem všechny klíčové trhy. Nokia 1209 půjde celosvětově do prodeje v průběhu druhého čtvrtletí 2008 za přibližnou maloobchodní cenu 35 euro bez daní a subvencí, v České republice se však tento model prodávat nebude.
Na český trh vstoupí Nokia 2600 classic, která spotřebitelům dává na výběr z barevných, vyměnitelných krytů Xpress-on a vyzváněcích tónů ve formátu MP3. Příjemná Nokia 2600 classic je rovněž vybavená řadou zábavných prvků, mezi které patří zejména FM rádio a VGA fotoaparát.
„Ačkoli při výrobě nových mobilních zařízení pro rozvíjející se trhy je důležité citlivě zvažovat ceny, drtivá většina spotřebitelů na těchto trzích požaduje mobilní telefony, které vhodně doplňují jejich osobnost a nabízejí množství barevných variant a zábavných funkcí," říká Alex Lambeek, viceprezident Entry Devices, Nokia. „Nokia 2600 classic se vyznačuje vkusnými barvami a je vybavená širokou řadou funkcí za výjimečně příznivou cenu. Jako všechny výrobky Nokia i tento telefon má oporu ve značce, která je symbolem kvality a trvanlivosti."
Výsledky průzkumu: sdílení telefonů na rozvíjejících se trzích na vzestupu
Podle nedávného spotřebitelského průzkumu společnosti Nokia na rozvíjejících se trzích zřejmě vzniká nový trend: sdílení telefonů. Více než 50 procent respondentů v Indii a Pákistánu a téměř 30 procent ve Vietnamu uvádí, že se o svůj mobilní telefon dělí a byli by ochotni se dělit se členy rodiny či přáteli – tento údaj kontrastuje s chováním spotřebitelů na vyspělejších trzích.
„Sdílení telefonů je logickým trendem – stále více lidí si kupuje mobilní telefon k použití pro celou rodinu, nejen pro hlavu domácnosti. Kromě toho na těchto trzích rychle roste popularita digitálních fotoaparátů, takže je stále běžnější i pořizování a sdílení společných digitálních snímků," dodává Lambeek. „V reakci na to vyvinula Nokia řadu inovačních funkcí, jako je například vícenásobný telefonní seznam podporující sdílení telefonu. Některé modely navíc mají doplňkové technologie, jako Bluetooth, díky nimž je převod obrázků a vyzváněcích tónů snadný a nenákladný."
Druhý model, který byl představen, Nokia 1209, nabízí přídavné funkce řízení nákladů pro snadnější a pohodlnější sdílení telefonu. Mezi inovační funkce patří „pre-paid tracker“, aplikace umožňující sledování stavu předplaceného kreditu, a vícenásobný telefonní seznam – jeho prostřednictvím si pět uživatelů může na jediném telefonu ukládat seznamy až dvou set osobních kontaktů. Nokia 1209, určená pro zákazníky nakupující tuto značku poprvé, nabízí intuitivní uživatelské rozhraní, odolnost proti prachu a až 80 jazyků. Nokia 1209 má rovněž jednodílnou konstrukci klávesnice pro větší odolnost a spolehlivost.